A H&M 2010-ben dobta piacra az első Conscious Collectiont, amit fenntartható alapanyagokból, organikus pamutból és újrahasznosított poliészterből készített. Tíz évvel később a brand messzebbre merészkedett, a tudatos kollekciót már hulladékból gyártotta le, annak minden egyes darabja szokatlan eredetű anyagból – például fenntartható forrásból származó matériákból, kísérleti textíliákból, növényi hulladékból, vegán bőrből, hulladék biomasszából – készült.
„2020 őszére egy olyan úttörő ötlettel akartunk előállni, ami a kreativitás és a fenntartható divat határait feszegeti, és a hulladékot állítja a középpontba” – nyilatkozta Ann-Sofie Johansson, a brand kreatív tanácsadója. Az elgondolást sikerre is vitte a márka, a kollekció valamennyi ruhája és kiegészítője hulladékból készült el, hovatovább, a kampány egyik modellje, Zinnia Kumar ökológusként és evolúcióbiológusként a márka üzenetét képviseli.
Forrás: Fashion Magazine Fotó: H&M