Sokan, bár könnyűszerrel megtehetnék, hogy vásárolnak egy új Gucci táskát, netán egy pár Chanel lábbelit, ők mégis inkább ragaszkodnak a régi, jól bevált darabokhoz, azokat pedig profikra bízzák, hogy leheljenek beléjük új életet. Ez a trend olyannyira komoly, hogy mára rengeteg divatmárka biztosítja a javítást, illetve számtalan vállalkozás él régi termékek „restaurálásából”.
A választás elsősorban a fenntarthatóság számlájára írható: egyre többen ismerik fel, hogy a divatipar mind a mai napig az egyik leginkább környezetszennyező iparág. Évente globálisan 140 millió font értékű ruhamennyiség kerül a hulladékba, szakértők pedig úgy jósolják, hogy 2050-re a divatipar a világ széndioxid-költségvetésének 25 százalékát használja el, így az olaj után a második legszennyezőbb iparággá válik. Nem véletlen, hogy egyre többen döntenek úgy, hogy kevesebbet vásárolnak, ha pedig vásárolnak, akkor fenntartható forrásokból teszik – illetve egyáltalán nem vásárolnak, inkább a régi holmijaikat javíttatják meg.
Az alábbi vállalkozások pontosan erre a keresletre szakosodtak:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Forrás: Independet
Nyitókép: The Restory