A maszkot előbb talán csak nyűgnek éreztük, aztán lassacskán megszoktuk, de a divattervezőknek köszönhetően már stílusos kiegészítőként tekintünk rájuk. A maszkok megítélésének változásában nagy szerepe volt a dizájnermárkáknak, akik idén a társadalmi felelősségvállalás mellett tették le voksukat, és maszkgyártásba kezdtek. Ezzel amellett, hogy segítették megőrizni sokunk munkáját, új munkahelyeket is teremtettek, és arra is felhívták a figyelmet, hogy mindannyian egy csónakban evezünk, és felelősséggel tartozunk egymásért.
A hazai márkák közül a NUBU maszkjai robbantak be elsőként a köztudatba. A NUBU csapata megállíthatatlan lendülettel dolgozik az egyedi maszkok gyártásán, amelyeket a tőlük megszokott minőségben és elérhető áron kaphatunk kézhez.
„A 2020-as divatirányzat a stílusosság és tudatosság. Úgy hisszük, hogy a maszkok sokkal többet jelentenek egy-egy dizájner kiegészítőnél – a mindennapi életünk elengedhetetlen részévé váltak. Az eddiginél jobban kell figyelnünk a környezetünkre, és felelősséget kell vállalnunk a tetteinkért, amelyekkel hatással lehetünk a körülöttünk lévőkre. Az általunk tervezett termékek mögött a »slow design« ötlete áll, amely annyit tesz: minden darabot gondosan készítünk el, és ez nincs másképp maszkjainkkal sem – nyilatkozta Garam Judit, a NUBU márka alapítója és tervezője. – Szeretünk tudatosan tervezni és gyártani, ennek megfelelően minden maszkunk környezetbarát módon készül, mosható és újra felhasználható.”
A NUBU maszkok sikere mögött a gyakorlatias tervezés áll. Amellett, hogy dupla rétegű pamutból és poliészterből készülnek, különböző formákban, méretekben és színekben érhetőek el, hogy mindenki megtalálja a hozzá illőt, sőt, egyes maszkok nyakba akaszthatóak, állíthatóak is.
A fenntarthatóság mellett a márka alapelvei közé tartozik a társadalmi felelősségvállalás is. Éppen ezért a NUBU a webshopja bevételével a helyi egészségügyi ellátást, az önkormányzatokat és más szervezeteket is támogat a szükség idején.