Missziós divatmárkát hozott létre Földes Eszter színész

2021. február 10. |

Esztert az egykori SZFE kapcsán kereste meg Hanyi Szonja Sára, hogy legyen az élő vászna. Festett egy képet a hátára, amit a gondolat szabadsága inspirált, és készült egy szolidaritási fotósorozat Bolega Niki képeivel is.

„A Secret Humanity számomra nem egy márka, inkább misszió. Misszió, hogy a magyar kultúrát ápoljuk, közelebb hozzuk mindenkihez, része legyen a hétköznapjainknak, kapaszkodó legyen, amikor nagyon nehéz, vagy éppen nagyon jó. Egy vers, vagy akár csak egy gondolat tükröt tart nekünk, beszél helyettünk, vagy épp hozzánk. Vannak sorsszerű találkozások. Ez a projekt is egy ilyen találkozással kezdődött” – mesél Eszter a kezdeményezésről.

„Hálája jeléül ezt a festményt megkaptam kabátra festve Szonjától. Aztán jött az a bizonyos villámcsapás. Megkérdeztem, mi lenne, ha csinálnánk egy zero waste kollekciót, ahol a kultúra, divat, fenntarthatóság találkozik. Ez lett a Secret Humanity projekt.” Aztán nemcsak egy, hanem több kollekció készült. Van a #poem, költők arcképével, vászontáskákon, belül titkos versrészlettel, hímzett zsebbel. Ebből készültek braille-írással is darabok az érzékenyítés jegyében. Van a #pocket, költős pólók, játékos, le- és felpatentolható zsebbel, mindegyikben titkos idézettel, amit csak az ismer, aki hordja. A #free kollekcióba pedig a kabátok kerültek, hátukon egy-egy festménnyel, amelyeken központi szimbólum a könyv. A #together kollekció egymástól elválaszthatatlan kultikus párokat állít központba. Jön a Valentin-nap, a márka pedig több újdonsággal készül.

Minden darab egyedi, kézzel festett. Ugyan a pandémiás időszak megtiltja, hogy fizikálisan közel kerüljünk egymáshoz, de lelkileg közeledhetünk. A Secret Humanity gondolatisága, hogy a művészet egy fontos feladata, hogy közelebb hozza az oly különbözőképpen gondolkodó embereket.

„És nemcsak a kultúra, de az élővilág, a bolygó is fontos számunkra. Ennek kapcsán is készülünk egy fontos, figyelemfelkeltő új kollekcióval. Bízom benne, hogy egyre mélyebben épül be az emberek hétköznapjaiba a tudatosság. Nekünk, kultúrát mívelő, ápoló embereknek kötelességünk, hogy inspiráljuk azokat, akik figyelnek ránk, hogy felelősen viseltessenek a környezetük, a bolygó iránt. A Secret Humanity számunkra misszió, hogy a múltunk, jelenünk ápolásával könnyebb legyen a jövőnk.  Két hónapja indultunk, most itt tartunk” – mondja a márka megálmodója, Földes Eszter színész.

Fotó: Bolega Niki

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat