1953-at írtak, amikor a fiatal házaspár, Ottavio és Rosita Missoni négy kötőgépet vásárolt alagsori műhelyébe, ami alig néhány kilométerre volt a Milánó-Malpensa repülőtértől. Vállalkozásuk akkor a Maglificio Jolly nevet kapta, majd jó pár évig megrendelésre, anonim gyártásba kezdtek. 1958-ban aztán rájuk mosolygott a szerencse, felkérték őket, hogy készítsenek saját címkés termékeket a La Rinascente luxusáruház számára. Ekkor döntöttek úgy, hogy vezetéknevüket, a Missonit használják majd.
Angela Missoni
A luxusmárka azóta hosszú és sikeres utat járt be – és mindvégig családi kézben maradt: huszonnégy éven át Ottavio és Rosita Missoni lánya, Angela Missoni volt a brand kreatív igazgatója, aki nemrég bejelentette – a Kenzo vezető tervezőjéhez hasonlóan –, a jövőben új szerepkört vállal, a márka elnöki posztját foglalja el. Az új kreatív igazgatót még nem sikerült megtalálni, de azt már most tudni lehet, hogy fejvadász keresi azt a tervezőt, aki nemcsak új életet, de lazaságot, merészséget és modernséget lehel a márkába.
A változtatás gondolata eleinte félelemmel töltötte el a 62 éves Angela Missonit, akinek megszámlálhatatlan sikert köszönhet a divatház, idővel azonban belátta, hogy ez a helyes irány.
Forrás: Vogue Fotó: Getty Images