„Mindennek megvan a maga ideje. Itt az idő, hogy előbújjak!” – írta sajtóközleményében Guram Gvasalia, aki amolyan „coming outtal” jelentette be, hogy új szerepet vállalt a Vetementsnél: a 2022-es őszi kollekciótól kezdve ő lesz a márka kreatív igazgatója.
A márkát Guram Gvasalia és testvére, Demna Gvasalia alapította 2014-ben. Guram vezérigazgatóként az üzletért felelt, míg Demna a tervezést és a Vetements tervezői csapatát vezette. Amikor Demna 2015-ben a Balenciaga kreatív igazgatója lett, a Vetements tervezői székéről sem mondott le egészen 2019-ig, hogy végleg csak a Balenciagára összpontosíthasson. A Vetements azóta egyfajta kollektívaként működött, egészen mostanáig: a jövőben Guram Gvasalia viszi tovább az üzletet és a tervezést is.
Ez egy választás, írta közleményében, amely nemcsak azt hivatott megmutati, hogy az üzletet és a tervezést is meg tudja oldani egyedül, de azt is, hogy a kreativitás nem igényel klasszikus divattervezési képzettséget. „Az igazság az, hogy a kreativitás az emberi természet része. Mindannyiunkban benne van, de sokan túlságosan félnek a társadalom ítélkezésétől. Mindannyiunknak megvan a maga érzékenysége, ami ha az megszólit, csak szabadjára kell engedni.”
Forrás: Vogue Fotó: Getty Images