A H&M ismét a fenntarthatóságot helyezte előtérbe az új kollekciójában

2022. április 30.
A H&M a világ egyik vezető divatcégeként különös figyelmet fordít a vízhasználatra, a biodiverzitásra és a klímapozitivitásra, sőt még a körkörösségre is. A körkörös ökoszisztéma átalakítja a munka összes aspektusát, kezdve azzal, hogyan tervezik meg és hozzák létre termékeiket és rendszereiket, hogyan dolgoznak együtt beszállítóikkal és partnereikkel egészen odáig, hogyan kommunikálnak vásárlóikkal.

A H&M 2021-ben jelentős lépéseket tett annak érdekében, hogy körkörösebb legyen, bár tudatában vannak, hogy még mindig rengeteg munka áll előttük. Megháromszorozták a termékeikben használt újrahasznosított anyagok mennyiségét 5,8%-ról 17,9%-ra, ami közelebb segítette őket a 2025-ra kitűzött 30%-os célhoz. Az eladásra szánt termékeikhez 80%-ban újrahasznosított vagy más fenntartható forrásból származó anyagot használnak, ami azt jelenti, hogy közelednek a 2030-ra kitűzött 100%-os célhoz is.

hm-fenntarthatosag-kollekcio

A cég elkötelezte magát az ambíció mellett, hogy 2025-re minden terméküket a körkörösség figyelembevételével tervezik. A Circulator segíti a termékekkel foglalkozó csapataikat abban, hogy a termék rendeltetésének megfelelően előnyt élvezzen a tartósság és az újrahasznosíthatóság kérdése, és hogy kiválaszthassák a termékhez kapcsolódó megfelelő tartóssági szintet. A körkörös tervezés fontos eleme a körkörös üzleti modellnek, és kulcsfontosságú része az erőforrás-felhasználás csökkentésének, ami segít elérni a klímával és a biodiverzitással kapcsolatos célokat.

A H&M már el is indított egy körkörösségre épülő kollekciót: az Innovation Stories sorozatuk részeként tavaly decemberben mutatták be az első, a Circulator korábbi verziójával készült kollekciót, ami az Innovation: Circular Design Story nevet kapta.

A vállalat idén is folytatja a fenntarthatóbb anyagok, technológiák és gyártási folyamatok népszerűsítésének szentelt kollekciók létrehozását: április 21-én piacra dobták az Innovation Stories kollekció 5. részét, a Cherish Waste-et, amely ezúttal a szerelem témáját dolgozza fel – ez aztán soha nem megy ki a divatból. A kollekció darabjai a szerelem minden fajtáját ünneplik: romantikus, nehéz, szenvedélyes, nembináris és plátói. Mivel a H&M szenvedélyesen rajong a körkörösségért, a legtöbb darab belsejében található egy címke, amely arra ösztönzi a tulajdonosát, hogy amikor eljön az ideje annak, hogy továbbadja a ruhát, írja rá a nevét és egy kedves üzentet.

És ahogyan az első szerelem a legemlékezetesebb az összes közül, a H&M ezt a kollekciót is emlékezetesé tette olyan innovatív anyagokkal, melyeket most használtak először. A MIRUM®, növényi alapú, műanyagmentes bőr, amely növényi rostokból, zöldségolajból és ásványi anyagokból készült a pántos cipőhöz, és a szegecses karkötőhöz. Az AirCarbon, egy bioanyag, amely az óceánokban található természetes mikroorganizmusok állítottak elő az üvegházhatású gázokból származó levegő és szén felhasználásával. Ez az anyag az ékszerek szív alakú medáljában köszön vissza. A gyönyörű, rózsaszín fodros ing pedig a szövőüzemek selyemhulladékából származó újrahasznosított selyemből készült.

Az újonnan bemutatott anyagokon kívül a H&M más innovatív anyagokat is használt, melyek már korábbi kollekcióikban is megjelentek: ilyen például a hulladékanyagokból visszanyert újrahasznosított gumi vagy a fenntartható forrásból származó fapépből és újrahasznosított hulladékanyagokból készült Naia™Renew cellulózszál. Végül pedig az újrahasznosított poliészter alapvető anyag, beleértve a REPREVE® Our Ocean™ újrahasznosított poliésztert, amely az óceánokból kihalászott műanyag üvegekből készül, és amiből egy miniruhát és egy kardigánt készítettek, valamint a RENU® újrahasznosított poliészter, ami már nem használt poliészter ruhadarabokból állt össze – ez a kék tüllruhában köszön vissza.

15 fotó megtekintése

A H&M ismét a fenntarthatóságot helyezte előtérbe az új kollekciójában

Fotó megosztása:

Forrás: H&M

Olvass tovább!

Kattints IDE!