Házi müzliszelet az irodába és egészséges mártogatós tévézéshez

2014. március 12. |

Ezen a héten Kárai Dávid, alias ízHUSZÁR finom és egészséges falatokat segít elkészíteni, mégpedig munkahelyi nassoláshoz müzlit, az esti tévézéshez pedig medvehagymás mártogatóst.

Ugye mindenki ismeri azt az érzés, ami olyan délután három körül tör rá az emberre, hogy ennie kell valamit, de gyorsan? Ilyenkor általában két választásunk van: megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni és győzködjük magunkat, hogy majd úgyis elmúlik, sőt ennek érdekében bedobunk esetleg egy kávét is, ami nyilvánvalóan csak tűzoltásnak jó. A másik lehetőség, hogy valami elemózsia után nézünk. Na most, egy átlagos munkahelyen mégis mit találunk? Sós ropit, automatát, tele „egészségesebbnél egészségesebb” jóságokkal, és még sorolhatnám.

Én sajnos nagyon is jól ismerem ezt a bizonyos érzést, és bevallom, sokszor olyan dolgokra csábulok el, amik közel sem tartoznak a legjobb választás kategóriájába. Távol álljon tőlem, hogy akaratgyengeségem miatt a fánkos üzletet okoljam, de miért kellett kétszáz méterre az irodától költözniük, és miért kell ilyen finom fánkokat árulniuk? Erre hogy lehetne nemet mondani? Mondjuk úgy, hogy ha tudja az ember, hogy úgyis beköszönt a hívatlan délutáni vendég, azaz a kínzó éhség, akkor felkészülten várja!

Képgalériáért kattints a fotóra!

Saját ízlés szerinti müzli és nassolnivaló tévézéshez

Most két megoldást is mutatok a probléma bűntudat nélküli megoldásához. Ez egyik a munkahelyen, a másik pedig inkább az esti tévézésnél ajánlott. Az előbbit egy bevásárlás közbeni baleset szülte, amikor is a nagy sietségben csak bedobtam egy szimpatikus müzliszeletet, felbontás után realizálva, hogy csokibevonó masszába mártották. Csodálatos, gondoltam, úgyhogy elkészítettem a saját verziómat! Ebben az a pompás, hogy saját ízlésünk szerint tehetünk bele aszalt gyümölcsöket és különböző magokat, a bolti verzióval szemben pedig a pluszban hozzáadott cukrot is kispórolhatjuk. Tény, hogy kalóriában így sem lesz csekély egy-egy szelet, de jelen esetben nem elég csak ezt néznünk!

Sokkal fontosabb a tápanyagtartalma, hiszen ez egy valódi energiabomba, és tele van lassan felszívódó szénhidrátokkal, ami ugye fokozatosan emeli meg a vércukorszintet, és így simán kibírhatjuk vele egészen a vacsoráig!
A másik, otthoni csipegetéshez ajánlott régen bevált trükköm egy zöldséges mártogatós. Ezt most a szezon sztárjával, a medvehagymával bolondítottam meg, és így már érthető is, hogy miért otthonra ajánlom, ugye? Én répával és szárzellerrel szeretem a legjobban tunkolni, de bármint kínálhatunk hozzá. Ha a medvehagyma helyett más zöldfűszert választunk, és esetleg a kedvenc sorozatunk alatt nem fogyna el, másnap csodás szendvicskrémként is felhasználhatjuk!

Narancsos müzliszelet

Hozzávalók:
•   12 dkg zabpehely
•    20 dkg magkeverék
•    20 dkg aszalt gyümölcs (vegyesen)
•    1 dl frissen facsart narancslé
•    4 evőkanál méz

1.    A zabpelyhet száraz serpenyőben világosbarnára pirítjuk, majd egy nagy tálba öntjük.
2.    A magokat szintén száraz serpenyőben megpirítjuk, de éppen csak annyira, hogy elkezdjen illatozni. (Én boltban kapható vegyes keveréket használtam, de akár mi is összeállíthatjuk.) Ez után hozzáöntjük a megpirított zabpehelyhez.
3.    Az aszalt gyümölcsöket apró darabokra vágjuk és elkeverjük a többi száraz hozzávalóval.
4.    A keverékre öntjük a narancslevet, hozzáadjuk a mézet, majd kézzel jó alapos összedolgozzuk a masszát.
5.    Szilikon sütőlappal bélelt serpenyőben másfél centi magas téglalapot formázunk a masszából és jó alaposan lenyomkodjuk, hogy ne maradjon benne levegő.
6.    175 fokra előmelegített sütőben, 35 perc alatt aranybarnára sütjük.
7.    Miután kihűlt, felszeleteljük és légmentesen záródó dobozban akár egy hétig is eláll.

Medvehagymás mártogatós

Hozzávalók:
•   180 g görög joghurt
•    75 g juhtúró
•    5-6 levél medvehagyma
•    só
•    bors
•    3 db közepes sárgarépa
•    1 db szárzeller

1.    A sárgarépát megtisztítjuk és csíkokra vágjuk. A zeller megmossuk a végeit levágjuk és hosszában, vékonyan felszeleteljük.
2.    A medvehagymát megmossuk és felaprítjuk. Villával összetörjük a juhtúrót és hozzákeverjük a joghurtot.
3.    Beletesszük a medvehagymát és ízlés szerint sózzuk, illetve borsozzuk.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Életmód