Linda Jackson nem rég foglalta el az egyik legnagyobb autógyár vezérigazgatói pozícióját, ezzel felcsillantva a reményt, hogy végre a női érdekek is érvényesülhetnek ebben az alapvetően férfiak uralta, és férfias igények alakította iparágban. Nem nehéz igazolást találni az utóbbi állításra, hiszen az autóreklámok is általában a fényes, csikorgó kerekekről, az erőről és sebességről szólnak, holott a nőket sokkal jobban érdekli a biztonságosság a lóerőknél és a fékút a gyorsulásnál. Szerencsére Jackson kinevezése nem elszigetelt jelenség: az 51 éves Mary Barra nem régiben első nőként átvette az irányítást az Államok legnagyobb autógyáránál, a General Motorsnál, Európában pedig Barb Samardzichot nevezték ki a Ford alelnöki és ügyvezető igazgatói posztjára.
Különös azonban, hogy csak most kezdtek el foglalkozni az autógyártók a speciálisan női igényekkel, ugyanis felmérések szerint az Egyesült Államokban az autóvásárlásokat 80%-ban a nők elvárásai befolyásolják. Kérdés persze azonban, hogy vajon a gyártók tisztában vannak e vele, hogy mik is a nők elvárásai és igényei az autójukkal kapcsolatosan?
Tények és tévhitek
A nők számára elsősorban a biztonság és a megbízhatóság a fontos, de nagy figyelmet fordítanak az olyan apró részletekre is, mint hogy mennyire könnyű a gyerekülést beszerelni a hátsó ülésre. A gyerekek és a család egyébként is nagyban meghatározzák, hogy melyik autó mellett tegyék le a voksukat: fontos, hogy az autó belül tágas és praktikus legyen. Persze a nőknek – akárcsak a férfiaknak – igenis fontos az autó külseje, de sokkal inkább a belső térre fektetnek hangsúlyt és nem arra, hogyan mutat az autó kívülről.
Persze rengeteg sztereotípia él arról, hogy mit várnak a nők egy ideális autótól. Többnyire olyasmiket sorolnak a nők autókkal kapcsolatos vágyaik közé, mint a hatalmas tükrök, melyekben minden szögből csodálhatják magukat a piros lámpáknál, vagy, hogy az autó kívül-belül fényes, rózsaszínű csoda legyen.
Pedig nem külön rúzstartóra, sem pedig Chanelbe áztatott autóillatosítóra vágynak a nők. Statisztikák bizonyítják, hogy a fiatal sofőrök korében tízszer nagyobb esély van arra, hogy férfi vezető kerüljön balesetbe, mint női. A nők tehát tudatosan és megfontoltan vezetnek, miért ne hasonlóképpen választanának maguknak autót? Szerencsére azzal, hogy nők kerülnek az autógyártás élére, megspórolhatják a férfiaknak azt a fáradtságos és eleve kudarcra ítélt munkát, hogy női aggyal próbáljanak gondolkodni, így végre tényleg nőknek készülő autók kerülhetnek ki a gyárakból.