Magyar versenyző a világ egyik legkülönlegesebb bártender-versenyén

2015. november 19. |

A Nikka Perfect Serve verseny az egyik legizgalmasabb, bártenderek számára rendezett verseny. Hiszen jóval többet és mást is mér, semmint a tökéletes koktél elkészítését. Hogy mi történik akkor egy ilyen versenyen? Elképesztően izgalmas körülmények között olyan élethelyzeteket szimulálnak a zsűritagok, amelyek bármikor előfordulhatnak egy bárban.

Az alaphelyzet

Megérkezik a bárba a túlterhelt, munka utáni whiskey-re vágyó vállalatvezető, a színház előtti koktélra két barátnő, mindeközben beesik az útikonyvét szorongató, kíváncsi turista is. Mindegyik mást és máshogy szeretne, talán nem is ugyanarra a zenére vágynak, de szívesen váltanának pár szót a bártenderrel. Aki ilyenkor jóval több lesz, mint egy szakember, aki italokat készít. Pszichológus és coach, mediátor és lobbista, aki elsimít és kellemessé teszi mindenki számára a “bárélményt”, legyenek ők vendégei a bárnak akár csak 10 percre, vagy egy egész estére.

A verseny

Csigó Krisztián a Boutiq’ Bar színeiben november 23-án Londonban azután indulhat a Nikka Perfect Serve-ön, hogy megnyerte az előselejtezőt Pozsonyban, ahol Csehország, Szlovákia és Magyarosrzág legjobbjai közül került ki győztesen. Ilyen előselejtezőből összesen 10 db-ot rendeztek májustól novemberig Európa szerte. Így Krisztián, a Boutiq bártendere angol, olasz, francia, belga, dán, svájci, görög, német és svéd kollégái között indul a londoni versenyen.

A Nikka Perfect Serve versenyen egyébként leginkább a bártender kommunikációs képességeit, kisugárzását, helyzetfelismerő- és kezelő képességét figyelik a bizonyos szerepeket eljátszó zsűritagok. Az elkészített italt is rábízzák a versenyzőre, ám a névadóra való tekintettel a Nikka whiskey-k kínálatából kell választania  és 15 perc alatt 3 italt elkészítenie. A győztes pedig tanulmányúton vehet részt Japánban és elmélyülhet a japán bárkultúra letisztult és izgalmas világában.

A Nikka whiskey kalandos és romantikus története

A márka eredete még az 1920-as évekre vezethető vissza, amikor is Masataka Taketsuru, egy szakékészítő család sarja belevágott az első japán whiskey elkészítésébe. Természetesen egy skót tanulmányút is az állomások között szerepelt, ahonnan Rita Cowan-nel tért haza, aki felesége és egyben múzsája is lett. A 30-as években saját cégük lett, majd nőtt és fejlődött a márka, a japán mentalitásra jellemző roppant elhivatott és perfekcionista módon, amit mi sem tükröz jobban, minthogy az alapító három évig kereste a legtökéletesebb vizet a termékekhez. A ma használatos nevet 1952-től viseli a whiskey, és 2001-től van jelen egyre dinamikusabban az európai piacon is.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Életmód

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs menstruáció

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs