Egy közgazdász és egy reklámos anyuka összefogásából született meg a Krafty: Koltányi Viktória és Veidner Szandra mindig is szerették a minőségi, egyedi kézműves termékeket. Olyan online piacteret álmodtak meg, ahol bemutatkozhatnak az ismert designerek mellett a kis kreatív alkotóműhelyek is. Azt, hogy milyen nagy szüksége van a kézműves kisvállalkozásoknak a megjelenési lehetőségre az is mutatja, hogy a november elején indult Krafty-n bemutatkozók 92%-a nő, 52% vidéki és 72%-nak nincsen webshopja sem. A kreatív és design vásárokon való részvételen kívül ez jó lehetőség nekik arra, hogy egy színvonalas oldalon, az interneten is megmutassák magukat a szélesebb vásárlóközönségnek.
A Krafty olyan, mint egy nagy design vásár, ami az év minden napján online elérhető. Az oldalon számos kreatív szűrő ad tippet, hogy a sok termék közül megtaláljuk a legmegfelelőbbet, ha például ajándékot keresünk valakinek.
A konyha ördöge, természetesség híve, művészlélek, könyvmoly
Csak a karácsony kifejezésnél 24 különböző szűrővel állítható be, hogy milyen ajándékot keresünk. Az oldal legnagyobb előnye, hogy a divat, szépségápolás, gyermekruha -és játék, ékszer, lakberendezés témakörében egy helyen találhatóak meg a szép, egyedi tervezésű, kisszériás termékek: a vásárlás pedig közvetlenül a kézműveseknél jelentkezik. Az oldal tehát közvetítő szerepet tölt be az országszerte alkotó kisvállalkozások és a vásárlók között: egy vásárlás alkalmával pedig bármennyi alkotó termékét betehetjük a virtuális kosárba. Egy gyönyörű, jól rendszerezett oldal, ahol kényelmesen, akár bankkártyával is lehet vásárolni
„Számos országban jól bevállt modell, hogy egy színvonalas piactérre gyűjtik a helyi kreatív vállalkozások termékeit. Ez az alapötlet, kiegészítve a mai korban elvárható kényelmes vásárláshoz szükséges funkciókkal, beleértve a bankkártyás fizetést is. Azt, hogy ez jó irány, az is igazolja, hogy az eddigi vásárlások több, mint 90%-a bankkártyával történt” – mondja Veidner Szandra, a Krafty egyik tulajdonosa.
A Krafty megálmodói azt szeretnék elérni, hogy ez az igényes online piactér segítse a hazai vállalkozásokat. „A Krafty nekünk egy társadalmi vállalkozás is – mondja Koltányi Viktória – hiszen az üzleti célok mellett egy nagyon fontos missziója is van. Összefogja és támogatja a hazai alkotók, tervezők kisvállalkozásait, amelyek mögött többnyire szintén vállalkozó anyukák állnak. Szeretnénk a vásárlók felé kommunikálni a manufakturális keretek között előállított termékek értékét. Fontosnak tartjuk, hogy egy idő után mindenki tudja, hogy ha valaki a Krafty-n vásárol, akkor nemcsak egy szép, egyedi termékhez jut, hanem egy hazai kisvállalkozást is támogat ezzel.”