3 szabály repüléshez, ami életmentő lehet

2016. május 03.
Most nem vízilandolásról vagy más biztonsági óvintézkedésről van szó, hanem arról, hogyan érvényesítsük akaratunkat, ha valami balul sül el a járattal - eltörlik, késik, hasonlók. A légitársaságok nem feltétlenül reklámozzák, de gyakran jól is kijöhetünk az ilyen balszerencsés helyzetekből!

A defekt-szabály

A defekt-szabály elnevezés arra vonatkozik, hogy sajnos bármikor megeshet, hogy a reptér felé menet defektet kapunk, ezért pedig lekéssük a járatot. És ez nem csak egy defekt miatt lehet persze, hanem más – sokszor egészen banális – ügyek miatt is. A légitársaságok állítólag ezzel kapcsolatosan sokkal rugalmasabbak, mint ahogy elsőre gondolnánk – nem kell azonnal kukába vágni a jegyet, ha a reptérre érve már csak integethetünk járatunknak. Magyarázzuk el, mi történt (ha az rajtunk kívül álló ok volt persze, az elaludtam nem ér) és simán előfordulhat, hogy gond nélkül áthelyeznek egy másik gépre. Állítólag piros pont, ha már akkor odatelefonálunk, mikor már tudjuk, hogy le fogjuk késni a gépet, de ha ezt nem is tesszük, a reptérre kiérve azonnal intézkedjünk.

Fotó: Profimedia – Red Dot

A hiábavaló út-szabály

Olyan esetet is el tudunk képzelni, mikor a légitársaság hibájából pocsékba megy az utunk – mert hiába tesznek át csak egy órás késéssel, ha pont így maradunk le életünk állásinterjújáról mondjuk. Ilyenkor pedig a légitársaság igenis köteles kárpótolni az utast az elvesztegetett lehetőségért cserébe.

Az egyenesen oda-szabály

Néha – különösen akkor, mikor valami időjárási-apokalipszis van – a légitársaságok kénytelenek átszervezni a járatokat, így persze előfordulhat, hogy sokkal körülményesebb útvonalon juthatunk A-ból B-be. Ilyenkor azonban kimondottan kérhetjük, hogy a lehető legrövidebb útvonalat szerkesszék össze nekünk – bár a légitársaságok nem szeretik ezt reklámozni, nyugodtan csapjunk az asztalra kicsit.

Via