Magyarországon is fákat ültet a francia likőrmárka

2017. május 21.
Az egyik legrégebbi francia likőrmárka, a Cointreau Magyarországra is elhozza nemzetközi jótékonysági kampányát. Cindy Crawfordot és Eva Longoriát követve most a magyarok is csatlakozhatnak a kihíváshoz, melynek lényege, hogy minden #1narancs1fa jelöléssel feltöltött narancsos fotó után a Cointreau hozzájárul egy magyarországi fa ültetéséhez.

A Cointreau néhány hónapja vezette be új jótékonysági kampányát a Cointreau művészeti vezetője, Laetita Casta francia színésznő és szupermodell valamint a belga-tunéziai művész, Naziha Mestaoui kezdeményezésére. A kampány lényege, hogy minden #1orange1tree hashtaggel, a legnépszerűbb közösségi platformokon megosztott fotó után a Cointreau egy fát ültet el Szenegálban, ezzel is elősegítve az ottani biodiverzitás megőrzését, a kihalófélben lévő ökoszisztéma hiányzó darabjainak pótlását.

A narancs természetesen nem egy véletlenszerűen választott motívum, hiszen a Cointreau Franciaország egyik leghíresebb itala, egy narancslikőr, melyet 1849-ben hoztak forgalomba, családi vállalkozásként. Azóta is töretlen a népszerűsége, szinte nincs is a világon olyan koktélbár, ahol ne lenne megtalálható, mivel ez az egyik legtöbbször használt koktélalapanyag is. Megtalálható a tequila alapú margaritában, a cognac alapú sidecar-ban vagy a gin-alapú White Lady-ben, hogy csak a legnépszerűbb koktélokat említsük. Mégis a párizsi nők italaként találkozhatunk vele a leginkább, akik “limonádéként” fogyasztják, azaz citrusokkal, gyümölcsökkel ízesítve és szódával felspriccelve. Az így készülő Cointreau Fizz a letisztult párizsi elegancia jelképévé is vált.

A Cointreau Magyarországon is szeretné jótékonysági kampányát népszerűsíteni, így a Levegő Munkacsoporttal karöltve egy arra érdemes területen fog szeptemberben fákat ültetni. Ehhez a hastag-gyűjtés május 10-én indul, és június 30-ig tart majd. A magyar résztvevőktől a #1orange1tree hashtag-en kívül a #1narancs1fa jelölés használatát is kérik. A kampány egyebekben teljesen megegyezik francia párjával: minden résztvevőnek ki is kell hívnia valakit, aki remélhetőleg szintén vállalja a narancsos fotót, és egy újabb embert hív ki.

A nemzetközi kampányhoz már több híresség is csatlakozott, a kitaláló Laetitia Casta-n kívül Eva Longoria, Cindy Crawford és Naomi Campbell is pózolt már naranccsal a közösségi médiában. Eddig már több millió közösségi felhasználó találkozott a kampánnyal.

A Levegő Munkacsoport örömmel csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez. Politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezetként azért dolgoznak, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Számukra fontos, hogy a Cointreau felelős gondolkodásával a környezetvédelem ügyébe bekapcsolódik, és így hozzájárul a jövő generációk életminőségének javulásához. Ezzel a faültetési eseménnyel kezdetét veszi az “Egy iroda egy fa” program is, ami minden felelős cég, vállalkozás, szervezet számára felkínálja a lehetőséget, hogy tegyen a környezetvédelemért azzal, hogy akár a szűken értelmezett környezetében, az irodája közelében elültet és gondoz egy fát.

Csatlakozzatok minél többen ehhez a szuper kezdeményezéshez a zöld Magyarországért! #1narancs1fa