A hetedik alkalommal megrendezett Fjällräven Polar célja, hogy közelebb hozza az extrém kalandokat a hétköznapi emberekhez, és bebizonyítsa, hogy megfelelő felkészüléssel és minőségi felszereléssel bárkinek része lehet hasonló élményekben. A svéd túrafelszerelés-gyártó nem csupán a résztvevők felszereléséről, hanem a szánhúzó kutyákról és a szakszerű felkészítésről is gondoskodik.
A kutyaszán irányítását, az expedíciós felszerelés használatát és az extrém hidegben való helyes viselkedést a résztvevők egy kétnapos felkészítő képzés során tanulják meg Stockholmban, mielőtt útnak indulnak a norvég Signaldalen völgytől a svéd Väkkäräjärviig tartó 300 kilométeres sarkvidéki túrára.
„A tréning nem csak abban nyújtott segítséget, hogy megismerjük egymást a túra előtt, megtanuljuk a felszerelés helyes használatát és a sarkköri viszonyokhoz való alkalmazkodást, hanem lélekben is felkészített az útra. Sikerült csapattá válnunk, és felismernünk azokat a tulajdonságainkat, amelyek segítenek majd nekünk az extrém helyzetek kezelésében”– mondta Kitlinska Anna, a Polar egyik magyar indulója.
A két napos tréning után a résztvevők testközelből tapasztalják meg az extrém túra kihívásait és szépségeit: a főzésről, az ivóvízről és a szánhúzó kutyák ellátásáról mind maguknak kell gondoskodniuk, miközben közel 100 kilogrammos felszereléssel, átlagosan 60 kilométert tesznek meg egy nap alatt, a sarkvidék legszebb tájain.
„A Fjällräven Polar egy hihetetlen kaland, és egyben hatalmas kihívás is mindannyiunknak, hiszen a sarkköri körülmények és a fizikai terhelés mellett a civilizációtól való teljes elszakadásra is fel kell készülnünk. Biztos vagyok benne, hogy életre szóló élményben lesz részünk, és szoros barátságok szövődnek majd köztünk” – mondta Varga Dávid, a túra másik magyar résztvevője, az indulás előtt.
Az idei sarkvidéki túrára 2183 jelentkező pályázott, a világ 92 országából. Az útra képek és videók feltöltésével lehet pályázni, minden régióból két ember indulhatott az expedíción: aki a legtöbb szavazatot kapta bemutatkozó anyagára, valamint, akinek a jelentkezését a legkreatívabbnak ítélte a nemzetközi zsűri. A két magyar résztvevő közül Varga Dávid több mint 55 ezer szavazattal lett Közép-Európa legnépszerűbb, a világ harmadik legtöbb szavazatot gyűjtő indulója. Kitlinska Anna kreativitásával nyerte el a zsűri tetszését: a videója egy olyan budapesti minitúrát mutatott be, amely a térképen a FjällrävenPolar logóját rajzolta ki.