Itt egy újabb módszer, amivel tehetünk a Földért

2019. július 20.
Világszintű törekvés, hogy csökkentsük a műanyagszennyezést, a PET palackok mennyiségét és, hogy mérsékeljük a túlfogyasztást. ​A ​BWT Hungária Kft. ezért úgy döntött, hogy az ország felelős gasztronómiai helyeit egy közösséggé szervezi és ​(V)ízlelőhelyek​ké változtatja, ahová mostantól bármikor bárki betérhet újratöltetni a kulacsát kiváló minőségű, szűrt BWT vízzel.

Töltsd újra magad, a kulacsod, a világot! ​- szlogennel vette kezdetét a kampány sajtóeseménye az ​Empathy Cafe & Bistro​-ban, ahol a résztvevők ​elsőként próbálták ki a kampány térképes ​applikáció​ját, amin keresztül nyomon követhetjük, hány liter vizet ittunk meg és hogy az újratöltések révén hány műanyag palack nem került így ki a természetbe. A vendéglátóhelyek minden feltöltésért pontokat írnak jóvá az alkalmazásban, sőt a BWT minden egyes feltöltés után 1 Ft-tal támogatja a ​Lámpás ’92 Alapítványt​, akik több száz fogyatékossággal élő embertársunk életét segítik.

Már egyetlen újratöltéssel hozzájárulhatunk ahhoz a közös célhoz, hogy az 1 millió palackfeltöltés minél hamarabb megvalósuljon. Az alapítvány vezetőjével, ​Varga Zoltánnal együtt érkezett néhány kézműves kismester is, akik külön erre az alkalomra készítettek egy csepp formájú ékszert, az Aqua Flow-t, ami újrahasznosított lencséből készült. ​“Hiszek abban, hogy az ember boldogabban fekszik le ha tesz valami jót és mi arra szeretnénk ösztönözni a vendégeket, hogy jöjjenek, mi örömmel feltöltjük a kulacsukat.” – vette át a szót ​Bezerics Dániel aki a gasztonómia és az alapítvány képviseletében érkezett az eseményre, akárcsak ​Rákóczi Ferenc​, aki már 8 éve segíti a Lámpásokat. ​“Nem irányt mutatni, sokkolni kell! Én falun nőttem fel, ahol üveget vittünk tejért, ahol mosták a pelenkákat és a zöldség a kertből került az asztalunkra. Most kiabálni kell mindenért, hogy odafigyeljünk! Vigyünk kosarat a boltba, töltsük újra a kulacsunkat!”

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői mindannyian törekednek arra, hogy minél kisebb legyen az ökológiailábnyomuk.​“N​ekem ez a világ sok szépet adott, mi pedig csak folyton elveszünk a Földtől. A mi kezünkben, hogy tegyünk valamit. ​Az embert sajnos meg kell ijeszteni ahhoz, hogy változtasson.” – hangsúlyozta ​Földes Eszter színésznő, akit sokszor ökoterroristának hív már a férje. ​Gyetván Csaba a “hogyan készül” vlog alkotója is szorosan kapcsolódik a kampány edukatív voltához, hisz fontos számára a tudatos energiafelhasználás és környezettudatos technológiák minden korosztály számára való népszerűvé tétele. Bezerics Dániel a Paletta Bisztrók tulajdonosa és Döbrösi Laura színésznő ​is beavatta a résztvevőket pár saját környezetvédő módszerébe. “Amikor elkezdtem átalakítani az életem, a kulacs volt az első. Sokan kérdezték, hogy nem nehéz? Én azt gondolom, hogy nem, dehogy, ennyi bőven belefér! Teremtsünk divatot a kulaccsal!”- fejtette ki Laura, aki szerint a szerényebb élet felé kell nyitni, ami harmóniában van a természettel. B​ezerics Dániel ​egyik módszere, hogy helyi termelőkkel dolgozik, így kiemelt módon szívén viseli a kampány küldetését, miszerint a helyi vízkészletek felhasználása legyen a cél és ne “utaztassuk” a vizet. ​A (V)ízlelőhely kampány alternatívát biztosít az ivóvíz pótlásra azoknak, akik szeretnének műanyagmentesen élni.

“Szerencsére már a vendéglátóhelyek keresik azokat a megoldásokat, amivel csökkenthetik a műanyag szennyezést. Gasztro partnereink jó minőségű, szűrt, helyben lévő vizük felajánlásával ezért is támogatják a kezdeményezést és azokat, akik szeretnének tenni a környezetükért” – mondta el ​Petró Gyula​, a BWT ügyvezetője.

A jó ügy mellett, wokshopok és ajándékok is várták a vendégeket. Az ​“ültess alapanyagot”workshop során citromfűvet és mentát ültethettek az érdeklődők, búcsúzóul pedig mindenkinek járt egy kulacs, amivel kezdetét veheti a feltöltés!

A kezdeményezésben bárki részt vehet, ehhez két dolog szükséges. Az egyik, hogy utántölteni csak az tud, aki kulaccsal érkezik az adott (V)ízlelőhelyre, a másik, hogy az újratöltőnek le kell töltenie a (V)ízlelőhely kampány applikációját. Ha ezt megtette, indulhat az utántöltés, várnak mindenkit a (V)ízlelőhelyek!