Sztoriból JELES: közös nyelv a közös történetünkhöz

2019. szeptember 29.
A SINOSZ (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) az Instagram és Facebook Stories-on keresztül értelmezi újra a jelnyelv használatát, hogy a siketek, nagyothallók és a hallók jobban érthessék egymást a közösségi médiában.

Ma Magyarországon több, mint 60 000 siket és nagyothalló ember él, közülük sokan 25 évnél fiatalabbak. Beilleszkedésüket gyakran nehezíti, hogy túlnyomó többségük  jelnyelven tudja magát sikeresen kifejezni. Azzal a jelnyelvvel, aminek a kifejezéseit a hallók általában nem ismerik, így ezek a fiatalok legtöbbször a saját közösségükre támaszkodnak. Ez a jelenség pedig a siket közösség elszeparálódását eredményezi nem csak a többségi társadalomban, de a közösségi média csatornákon is.

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar marketingkutatói által több, mint 200 siket és nagyothalló fiatal részvételével készített kutatásból kiderült, hogy ők is a halló kortársaikhoz hasonlóan használják a közösségi média csatornákat, elsősorban kapcsolattartásra és különböző tartalmak fogyasztására. Az eredmények azonban azt is mutatják, hogy bár a képi és szöveges tartalmak megkönnyítik számukra a használatot, sok tartalom, mint a véleményvezérek hangalapú videói is, számukra nem befogadhatóak, ezért  végül itt is egy zárt csoportot alkotnak, és túlnyomórészt inkább egymással kommunikálnak.

Ezt a szakadékot hivatott a SINOSZ gondozásában létrejött, Sztoriból JELES kampány áthidalni, azzal, hogy a közösségi csatornák adottságait kreatívan kihasználva lehetőséget teremt arra, hogy a  két csoport közelebb kerülhessen egymáshoz.

űSzeptember 29-én, a Siketek Világnapján debütál a feat. és a Post For Rent közös munkájával készült Sztoriból JELES kampány, melynek keretében 100 db egyedi, Facebook és Instagram Stories-ba integrálható GIF sticker kerül fel a közösségi oldalakra, melyek a legnépszerűbb online kifejezéseket írják le a jelnyelv és felirat játékos kombinációjával. Ezek a GIF stickerek a siketek, nagyothallók és hallók számára egyaránt érthetőek, valamint elérhetőek a #sztoriboljeles keresőszó használatával.

A https://sztoriboljeles.hu/ oldalon Bánki Beni slammer-kreatív véleményvezér siket és nagyothalló fiatalokkal együtt mutatja be a kezdeményezést, amelyhez sok, a fiatalok körében kiemelt népszerűségnek örvendő influencer is csatlakozik, akik szeptember 29-én  szintén a #sztoriboljeles GIF stickerek segítségével készítik el személyes Instagram és Facebook Stories tartalmaikat, ezzel is népszerűsítve a SINOSZ által elindított mozgalmat.

“Nagyon örülök, ha olyan kezdeményezés mellé állhatok, ami egy fontos ügyet helyez a fókuszába interaktívan, hatékonyan, a fiatalok nyelvén. Szuper élmény volt a videóban szereplő gyerekeket megismerni, és látni, hogy egy kis odafigyeléssel könnyen lebonthatjuk a felesleges gátakat.”- mondta Bánki Beni.

A kezdeményezés célja az, hogy egy olyan, a szokásaikhoz illeszkedő, univerzális eszközt adjunk a fiatalok kezébe, melynek segítségével jobban megérthetik egymást, és amivel a közösségi média világában hidat képezhetünk közöttük. Így lehet a Sztoriból JELES kampány mostantól egy közös nyelv a közös történetükhöz.

A SINOSZ-ról: A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége a Magyarországon élő siket és nagyothalló emberek társadalmi integrációjának előmozdításáért tevékenykedik. Ennek érdekében a jogszabályokban foglaltak megvalósításának szorgalmazásával segíti életminőségük javulását, valós szükségleteken és igényeken alapulva ösztönzi az akadálymentesítési folyamatokat, közösségi színtereket, szolgáltatásokat biztosít.

A feat.-ről:
A feat. egy frissen alakult, kreatív és technológia fókuszú indie reklámügynökség, ami szabadon, klasszikus határokat átívelő, független csapatként működik. Értékteremtő, izgalmas kommunikációs megoldások létrehozására törekszik, szoros együttműködésben partnereivel és ügyfeleivel. Ezt sugallja a popkultúra ihlette név is, ami egy olyan kreatív kollaborációra utal, amiben a felek a közös energiák által még többet tudnak kihozni egymásból.

A Post for Rent-ről:

A Post for Rent Digital Agency újgenerációs ügynökségként a hazai influencer marketing piac szereplőinek professzionális kiszolgálását tűzte ki céljául nemzetközi tapasztalataik alapján, komplex szolgáltatást nyújtva nemcsak a márkák, a kreatív és média ügynökségek számára, de ezzel párhuzamosan a közösségi média kulcsszereplőinek is. Kreativitásuk gyümölcsének nemcsak a hatékonyságot és a kedvező megtérülési rátát, de 20 talentjük és több mint 2000 fős magyar influencer paltformjuk dinamikus fejlődését tekintik. Az ügynökség számára kiemelkedően fontos a közönség edukációja is, szeretnék, ha az „influencer marketing” hallatán sokkal pozitívabb megítélést alakíthatnának ki, így a jelenlegi véleménnyel ellentétben nem a „mögöttes tartalom nélküli, nagy követőszámmal rendelkező ismert személyekkel” azonosítanák a reklámozás egyik leghatékonyabb formáját és drivereit ma Magyarországon.