Testpozitív magyar illusztrátor rajza a sloggi új kampányában – interjú Molnár Lainey-vel

2021. április 26. |

A sloggi legújabb kampányához egy magyar illusztrátorral működik együtt, mégpedig kifejezetten kreatív formában. A merész és őszinte alkotásairól ismert Molnár Lainey nemcsak az új Body Adapt melltartók „kampányrajzát” készítette el, hanem a márka nagyköveteként is bemutatkozik. Lainey-t az egyre magasabbra ívelő karrierjéről és a kampányban vállalt szerepéről kérdeztük.

A sloggi legújabb kampánya kifejezetten kreatív formában, a te illusztrációddal debütált, mindemellett még a márka a nagykövetének is választott. Mi az, ami a munkásságodban és a kampány üzenetében szerinted összecseng?

Az illusztrációim a nők egyenjogúságával, a mindennapi élményeikkel és problémáikkal foglalkoznak, illetve küzdenek a stigmatizáció és az ítélkezés ellen. Ennek egy óriási szelete a testpozitív kommunikáció. Hiszem, hogy nincs olyan nő a földön (még szupermodellként sem), aki ne küzdött volna a tükörbe nézve elégedetlenséggel élete során. Nemcsak rajzolni szoktam a témáról, hanem meg is mutatni saját magam fotókon, és rendszeresen mesélek a saját tapasztalataimról, főképp a 2020-as évvel járó súlygyarapodásról és a vele járó testképzavarról, így tökéletesen tudtam kapcsolódni ahhoz a kampányüzenethez, hogy a női test változása természetes.

grafika-molnar-lainey

Mi a véleményed magánemberként az új melltartókról, és mi a testpozitív kommunikációt is középpontba állító művészként a kampány üzenetéről?

Mostanság rendkívül sok nő megtapasztalta, hogy milyen felszabadító melltartó nélkül létezni, így valószínűleg ahogy én is, újra fogják gondolni, hogy mennyire fontos a kényelem, és az alkalmazkodókészség melltartó vásárlásakor. Kifogyni vagy kihízni ruhákat és fehérneműt nemcsak praktikus szempontból kellemetlen, hanem lelkileg is meg tudja viselni az embert, főleg hogy a köztudatban nem sok szó esik a női test folyamatos változásairól. A menstruációval vagy stresszel járó súlyingadozás, vagy a felfújódás olyan tabutémák, amikre a nők óriási százaléka bólogatna együttérzően, szóval épp ideje volt szóba hozni őket.

Mára mind magyar, mind pedig nemzetközi viszonylatban óriási, több mint félmilliós követőtáborod van az Instagram-profilodon, ráadásul kifejezetten színes karriertörténettel rendelkezel. Mesélnél ennek fontosabb lépéseiről?

Gyerekkorom óta rajzolok, majdnem tíz évig jártam rajziskolába, de soha nem mertem remélni, hogy ez lesz a munkám. A divatszakmában kezdtem stylistként, utána megalapítottam a saját blogom és multibrand márkám, ezenkívül dolgoztam médiában és startupokkal, és még egy könyvet is írtam. 2014-ben külföldre költöztem, és majdnem öt évig foglalkoztam privát digitális marketing tanácsadással, mielőtt egy véletlen ötlettől vezérelve elkezdtem rajzolni a mostanra már védjeggyé vált, színes paneles illusztrációkat. A reakció fantasztikus volt, nemcsak az én Instagram-oldalamon, hanem az összes létező közösségimédia-felületen, így büszkén mondhatom, hogy illusztrátor vagyok.

laney-molnar-sloggi

A Boredpanda is méltatta a munkáidat, a női test változásait lekövető fehérnemű kampánya kapcsán pedig most a sloggival működsz együtt, amik azért elég nagy mérföldkövek. Mik a jövőbeni terveid, van esetleg valamilyen projekted készülőben?

Időbe telt, mire úgy tudtam magamra tekinteni, mint aki nem véletlenül cseppent ennek a közepébe, de már látom, hogy mennyire fontosak az általam közvetített és megrajzolt értékek a világ minden sarkán élő, minden nemzetiséghez tartozó, minden vallású,és minden kultúrájú nőnek. A divat számomra mindig is lételem volt, így nagyon megtisztelő számomra a sloggi felkérése, főleg, mert a mi régiónkban még nagyon ritka, hogy testpozitív, tabuként kezelt dolgokat boncolgató reklámkampányt indítsanak márkák. A jövőben mindenképp szeretném nemcsak az illusztrált avatarommal, de a saját fotóimmal is támogatni a sebezhetőség forradalmát, és a többi egyelőre maradjon titok!

Kiknek szólnak a műveid, és mitől „mások” szerinted?

Minden nőnek és minden férfinak, aki szeretné jobban érteni a nőket. A legnagyobb életlecke, amit az illusztrációimon keresztül tapasztaltam meg az, hogy kicsiben vagy nagyban, így vagy úgy, de társadalmi helyzettől, bőrszíntől, mérettől, életkortól, lakóhelytől vagy személyiségtől függetlenül majdnem minden nő ugyanazokon megy keresztül. Óriási szükség van olyan platformokra és alkotókra, akik közösséget tudnak kovácsolni olyan dolgokból, amik azért nem megosztóak, mert toleráns és nyitott fülekre találnak. A nők, akik követnek őszintén megosztják velem, és a műveim alatt egymással a legszemélyesebb történeteiket, egy őszinte, biztonságos és pozitív körre találtak, és ez minden nap csodálattal tölt el.

Melyek voltak a legmeghatóbb visszajelzések az alkotásaiddal kapcsolatosan?

A leghihetetlenebb mindenképp az volt, amikor hírességek, mint Kristen Bell vagy Noah Centineo osztották meg az alkotásaimat, de amik a leginkább megragadtak, azok a tanárok és edukátorok visszajelzései. Rengeteg olyan üzenetet kaptam, hogy a világ minden sarkán a rajzaim segítségével beszélgetnek a diákjaikkal, interaktívvá és személyessé téve az általam felvetett nőkről szóló témákat.

Ha művészetről van szó, te kikre vagy vevő? Kortársak vagy inkább klasszikus művészet?

Mindig is klasszikus művészet párti leszek. Imádok múzeumokba járni, napokat el tudok tölteni a régi idők mestereinek munkáját, vagy ókori kultúrák tárgyait nézegetve. Az egyik kedvenc YouTube-csatornám a Baumgartner Restoration, ahol klasszikus festményeket restaurál egy mester teljes narrációval, 40-50 percre teljes meditatív állapotba ringat.

NEM BAJ, HA VÁLTOZOL, SŐT...! Küldj egy kedves üzenetet, töltsd fel, és legyen tiéd a 30 darab Body Adapt melltartó egyike, amely testhőre tökéletesen felveszi az alakod formáját. Itt az ideje, hogy te is meglásd a csodálatos, rengeteg változásra képes tested szépségét, így most a sloggi arra bíztat, hogy a post-it-re, amelyet például megtalálsz a 2021/3-as Marie Claire magazin 30. oldalán is, írj egy kedves üzenetet magadnak vagy a barátnődnek, ragaszd fel a tükörre, majd készíts egy képet. Töltsd fel az Instagramra, jelöld be rajta a @sloggi_hungary profilt, és használd a #nembajhaváltozol hashtaget. Bővebben a nyereményjátékról ITT olvashatsz.

Bővebb infót találsz a sloggi Instagram és Facebook-oldalán!

Promóció

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat

Műanyagmentes jövőt! ártalomcsökkentés

Műanyagmentes jövőt!