A fogyasztói elvárások a természet és a bolygónk védelmének (szerencsére) egyre kiemeltebb fontossága miatt nagyon sokat változtak erre az évtizedre. Egyre inkább azokat a termékeket, brandeket keressük, amelyek nem csupán hatékony formulákkal kényeztetnek, de egyúttal megbízhatóak, átláthatóak és valóban elkötelezettek amellett, hogy jobbá váljanak, különös tekintettel a bolygóra gyakorolt hatásukra.
A szépségipari szereplők felé lassan alapkövetelmény a fenntarthatóság biztosítása, és bár kismillió aspektusa van mindennek (például az állatkísérlet- vagy pálmaolajmentesség, a trópusi erdők és az óceáni világ védelme, de az etikus kereskedelem fontosságáról is érdemes szót ejteni), mégis a néha több rétegű, nem lebomló csomagolóanyagok jelentik a legdrámaibb veszélyt. Döbbenetes számadatok figyelmeztetnek évről-évre számos felmérésben arra, hogy itt az idő, hogy mi, felhasználóként mikro, míg a nagyvállalatok globális szinten tegyenek valamit az élővilágot és a környezetet pusztító, gyakran a természetes vizekben kikötő csomagolásokból eredő hulladék ellen.
És szerencsére a szépség világa reagál minderre, mégpedig több pilléren alapuló megoldásokkal és innovatív kezdeményezésekkel egyaránt, egy szebb, fenntarthatóbb jövőbeni beauty szektorért. Egyre nő a szilárd és re-fill, vagyis újratölthető termékek kínálata, nap mint nap születnek új, óceáni vagy egyéb szemétből készült csomagolásokkal büszkélkedő új kozmetikai termékek, termékcsaládok, vagy csak épp új, „zöld outfitet” kapnak korábbi nagy kedvencek, a már létező, bevált formulákkal.
A tengeri élővilágot veszélyeztető óceáni szemét újrahasznosítása nem véletlenül kap ekkora figyelmet. 2050-re a becslések szerint például már több műanyag lehet az óceánjainkban, mint hal… Mindez pedig 90-95 százalékban a folyókból találja meg pusztító útját a tengervízbe, öt gigantikus kiterjedésű szemétszigetet létrehozva.
A párbeszédek, az átláthatóság és a vállalások ereje
Egyre hangsúlyosabb a fenntarthatóságban a tudásmegosztás is, többek közt olyan portálok, közösségi médiás csoportok, applikációk megszületésével, amelyek a fenntarthatósági törekvésekben segítenek edukációs tartalommal, konkrét tippekkel és zöld információkkal. Mindez szuper katalizátora lehet egy globális szintű, pozitív változásnak, de ugyanígy fontosak a hasonló szélesebb körű közösségi viták, párbeszédek és platformok mellett a komolyabb, átfogó márka szintű cselekvések is.
A fenntarthatóság biztosítása egyre sürgetőbb, és érkeznek is a vállalásokban és cselekvésekben teljesülő válaszok. A Garnier tavaly indította el globális környezeti hatásának radikális csökkentése érdekében a Green Beauty kezdeményezését, természetesebb formulákat előállítva, fenntartható és tisztességes kereskedelemből származó összetevőket használva, sőt a szépségápolás tömegpiacán elsők között vezetve be tanúsított organikus termékeket. Az átláthatóság mellett elkötelezett szépségmárka emellett minden évben közzétesz egy fenntarthatósági jelentést is, amelyet harmadik fél ellenőriz, és amely nyilvánosan elérhető a márka honlapján.
Ami pedig a jövőt illeti? Vállalásaik alapján 2025 -re például minden termék újrahasznosított műanyagból készül, szűz műanyag felhasználása nélkül, minden csomagolás újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz, az ipari területek 100%-a karbonsemleges lesz, de a formulák terén is komoly ígéreteket tettek. Az összes hajápolási és bőrápolási innováció összetevőinek 75%-a bio alapú lesz (megújuló összetevőkkel, amelyek viszonylag rövid ciklusok alatt folyamatosan megújulnak), míg jövőre már valamennyi Garnier kedvencünk növényalapú lesz, amelynek megújuló összetevőit fenntartható forrásból szereznek be.
A francia márka már most is kínál fenntartható termékeket, első 49%-kal* kevesebb műanyagot tartalmazó, kartonból készített Garnier Bio regeneráló krém kenderolajjal, a BB krém valamint a Botanic Therapy hajápoló tubusai olyan erdőgazdálkodásból származnak, amely tekintettel van az emberekre és a természetre.
Együtt könnyebb
A műanyagszennyezés elleni küzdelemben a márka két civil szervezettel lépett partnerségre. Az óceánok műanyagszennyezése ellen több, mint 30 éve küzdő Ocean Conservancy-vel együttműködve az óceánok és partszakaszok megtisztításának fontosságát Garnier hangsúlyozzák majd, míg a Plastics for Change kezdeményezéssel a műanyagszennyezés társadalmi hatásainak csökkentését segítik.
Fotó: Unsplash
Promóció