Szemét a szépségiparban: óriási problémát jelentenek az el nem adott termékek

2021. szeptember 17. |

Annak ellenére, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, a szépségipart sok kritika éri, mivel a hulladékkezelés továbbra is súlyos terheket ró a környezetre.

Ahogy a ruházat esetében, úgy a beautytermékeknél is megoldatlan problémát jelent a hulladék – ezúttal pedig a kritkusok nem a csomagolásra gondolnak, de a lejárt szavatosságú, a raktárak vagy a boltok polcain maradt, netán visszapostázott kozmetikumokra. Bár pontos számadatok nem állnak rendelkezésre, Arnaud Plas szépségipari veterán, a Prose vállalat alapítója saját kutatásai alapján azt állítja, hogy a szépségápolási termékek 20-40 százaléka, kategóriától függően, hulladék.

beauty termékek hulladék

„A fenntarthatóság sokkal több mint a csomagolás és a termék tartalma. Ide tartozik az a viselkedésmód, amelyeket a fogyasztók számára mi alakítottunk ki – és ami sokkal több hulladékot jelent ” – mondja Joy Chen, a Pure Culture vezérigazgatója és társalapítója, aki hisz benne, hogy a vásárlónak kell megkövetelnie a változást kedvenc szépségmárkáitól. Ennek egyik lehetséges modellje a személyre szabott szépségápolási termékek vásárlása. Ennek első lépése egy precíz konzultáció lenne, amiből nemcsak az derül ki, hogy a vásárlónak például száraz a haja, de az is, hogy mit sportol, hogyan táplálkozik, mennyire stresszes, milyen allergiák kínozzák. A vásárlás következő lépésében a vevő olyan termékre kap javaslatot, ami egyszerre több igényt is kielégít, és orvosolná a hajproblémáját.

„Rengeteg oka lehet a száraz hajnak. Lehet, hogy évek óta színezik, de az is lehet, hogy az érintett mindennap uszodába jár ” – magyarázza Plas, és hozzáteszi, ezen információk birtokában könnyen meg lehet találni azt a megfelelő hatóanyagot, ami valóban megvédi a hajat. Ezzel a megoldással elkerülhetővé válik a hulladékképződés, hiszen a brand, ami eddig 2 millió flakon száraz hajúaknak szánt sampot gyártott le, és próbálta megtalálni rá a 2 millió száraz hajú vásárlóját, így csak akkor gyárt, ha van rendelés, és nem marad a raktárában a gigakészlet. A szakértők szerint olyan ez, mint egy hosszú távú kapcsolat brand és ügyfél között, ahol a termékek finomhangolása zajlik – nem mellesleg pedig a szemét mennyisége is csökken.

Forrás: Voguesbusiness Fotó: Getty Images

Olvasd el ezt is!

Szólj hozzá te is!

Még több Szépség

Ezeket a szépséghatóanyagokat kerüld kismamaként bőrápolás

Ezeket a szépséghatóanyagokat kerüld kismamaként