Az Answear meglepte az elemzőket – Rekordokat döntögetett 2021-ben az online webáruház

2022. február 21. |

2021 az Answear-nél a rekordok éve volt. A szalagcímek arról szóltak, hogy "Az Answear meglepte az elemzőket". A cég nem csak tizedik születésnapját ünnepelte: januárban sikeresen debütált a varsói tőzsdén, az év közepén új platformra költöztette üzletét, szponzorált egy zenei fesztivált, három új európai piacon is megvetette a lábát, lebonyolított három nagyszabású médiakampányt. Inspirációja egy új, jól átgondolt stratégia. De mivel büszkélkedhet még, mik a vállalat további tervei, jövőbeli elképzelései.

A legfontosabb információk

  • Az új piacok felé történő egyre dinamikusabb nyitás 2021-ben is megmutatkozott. Jelenleg, működésünk tizedik évében tíz országban vagyunk jelen, 2021-ben Görögországot, Horvátországot és Ciprust hódítottuk meg. A dél-európai piacokon való sikeres bemutatkozásunk az e térségbe irányuló szállításokkal kapcsolatos logisztikai tapasztalatainknak is köszönhető.
  • Portfóliónk legnagyobb márkáinak bizalmát élvezve közös projekteket és kampányokat hozunk létre. Együttműködtünk többek között a Pinko, a Reebok, az Adidas, a New Balance, a LEE és a The North Face márkákkal
  • Az idei év következő hónapjaiban az új Home & living kategória elindítását tervezzük. Ez tökéletesen kiegészíti azon új stratégiánkat, ami megmutatja, hogy érdemes aktívan, megalkuvás nélkül, mindenkinek saját, különleges módján élni. Az első Home & living termékek az Answear oldalon 2021 végén jelentek meg. Legyenek a hétköznapok esztétikusak, kellemesek és inspirálók!
  • Dinamikusan fejlődő saját márkánk, az answear.LAB a mi női hangunk, ami idén olyan nemzetközi díjakat nyert el, mint például az IPRA Golden World Awards 2021, de jelölték az egyik legnagyobb nemzetközi PR-versenyen, az IN2 Sabre Awards-on is.
  • Az Answear új stratégiája nemcsak a márkaismertség növelését jelenti, hanem valódi változásokat a weboldalon és a mobilalkalmazásban is – új dizájn, új funkcionalitások –, amik fantasztikus eredményeket hoztak. 2021-ben az Answear 721 millió PLN (56 milliárd HUF*) online értékesítést ért el – ez  2020-hoz képest 67%-os növekedést jelent. A teljes 2021-es árbevétel elérte a 680 millió PLN-t (53 milliárd HUF*) ez 66%-os növekedés 2020-hoz képest. 2022 negyedik negyedéve pedig kétségkívül rekordot döntött – az online értékesítések 78%-kal haladták meg az előző év hasonló időszakát, és mintegy 282 millió PLN-t (22 milliárd HUF*) tettek ki.

Terveink szerint 2022 a pozitív meglepetések és büszkeségek éve lesz a márka nemzetközi színtéren való fejlődése kapcsán.

Rekord pénzügyi eredmények

Az Answear az elmúlt években következetesen és dinamikusan növelte eladásait és javította jövedelmezőségét. A kiváló eredmények hátterében a kelet-közép-európai régióban elfoglalt pozíció erősödése, a termékpaletta folyamatos fejlesztése, optimalizálása, a technológiába fektetett beruházások (ideértve egy új e-commerce rendszert és az újonnan fejlesztett mobilalkalmazást), valamint a kiváló szolgáltatási minőség állnak. A társaság a kedvező piaci trendeket is kihasználva bizonyította, hogy több márkát felvonultató webáruházként egy globális járványhelyzettől függetlenül is képes növelni eladásait, ráadásul az elemzők képzeletét is felülmúló eredményekkel. Az Answear rekorddal zárta a 2021-es évet: az előzetes adatok szerint 2021 negyedik negyedévében 282 millió PLN (22 milliárd HUF*) online értékesítést produkált, ami éves összehasonlításban 78%-os növekedést jelent. Az online értékesítés a 2020-as  433 millióhoz (34 milliárd HUF*) képest 67%-os növekedéssel elérte a 721 millió PLN-t (56 milliárd HUF*). A negyedik negyedévben az IFRS beszámolók szerinti árbevétel 256 millió PLN volt (20 milliárd HUF*), ez éves összehasonlításban 75%-os, míg a teljes 2021-es árbevétel 680 millió PLN (53 milliárd HUF*), ami 66%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. 

„Az Answear 2021 negyedik negyedévi bevételnövekedése felülmúlta a várakozásainkat. Erre a teljesítményre számos tényező volt hatással, többek között egy új kommunikációs stratégia, melynek középpontjában egy modern, erős és aktív nő áll, valamint egy ebben a szellemben kivitelezett, széleskörű marketingkampány. Javítottunk digitális marketingtevékenységeink hatékonyságán, ez a weboldal látogatottságának növekedését, valamint a fizetés hatékonyságának, a konverziós ráta és a kosár átlagos értékének növekedését vonta magával. Fontos megemlíteni a termékkínálat bővítését is, a site technológiai fejlesztéseit, a mobilalkalmazást, valamint a saját márkánk, az answear.LAB vásárlói körében tapasztalt kiváló fogadtatását” – mondta Krzysztof Bajołek, az Answear elnöke.

answear

Új, inspiráló stratégia

A márka életstílussá válik. Az Answear új, “Lifespiration starts here” elnevezésű kampányával jelentős átalakuláson megy keresztül, és teljes mértékben elköteleződik az inspiráció mellett. Azt üzeni, élj a saját elképzeléseid szerint. A webáruházban a vásárlók olyan termékekkel találkoznak, amik érdekesebbé és kényelmesebbé teszik mindennapjaikat, környezetüket. Itt nemcsak vásárolni lehet, hanem új megoldásokat felfedezni, szokatlan elrendezésben viszontlátni a már ismert termékeket. Az Answear a sokszínű termékkínálat mellett olyan inspiráló részlegekkel gazdagodott, mint a Journal, ami a divat és a lifestyle világába kalauzol, kreatív ötleteket kínál, hogy változatossá tegyük élettereinket, szabadidőnket és elménket. 

Az Answear történetében új fejezetet nyitott az a reklám, amiben egyedi és hiteles női hősök mutatták be az élet teljességének élvezetét. Az egyperces videó aktív és bátor egyéniségeket vonultat fel: a fogyatékkal élőket képviselő Kulawa Foundation Warsaw elnöknőjét Izabela Sopalska-Rybak társadalmi aktivistát, a lengyel vougeing egyik legismertebb alakját és a ballroom kultúra népszerűsítőjét Bożena Wydrowskát, valamint a profi európai ökölvívóbajnok Sasha Sidorenkót.

A kampánnyal párhuzamosan indult a 9 országban futó #Lifespiration Starts Here nemzetközi fotópályázat is. A pályázatban résztvevő vásárlók és rajongók egymást és magukat is inspirálhatták, miközben felfedezték környezetük szépségeit, és bemutták mindazt, ami leginkább motiválja őket otthon, munkahelyükön vagy szabadidejükben. Az Instagramon keresztül több ezer fotó és videó érkezett a pályázatra –  a nevezők életét és szenvedélyeit dokumentáló inspiráló, varázslatos alkotások. Az aktivizáló kampány következő fejezetében, a #Winterspiration fotópályázaton mindenki megoszthatta kedvenc téli inspirációit és tevékenységeit.

konkurs-fotograficzny

A Lifespiration Starts Here pályázatra érkezett munkák

Az answear.LAB márka fejlesztése

Az Answear számára fontos a saját márka fejlesztése: az answear.LAB nagy durranással indult 2020-ban a CANAL + “KING” szuperprodukciója által ihletett limitált kollekcióval. A tavalyi évben igazi díjlavina zúdult a márkára – az answear.LAB-et és az azt életre hívó merész ötletet a nemzetközi színtéren is nagyra értékelték, és olyan díjakkal jutalmazták, mint például az IPRA Golden World Awards 2021, vagy az egyik legnagyobb nemzetközi PR versenyre, az IN2 Saber Awards-ra való jelöléssel.

Az answear.LAB elkötelezetten áll a nők, az erő és a bátorság oldalán – a Girl Power kollekció ezen értékekhez kapcsolódva jött létre. A projekt különlegességét célja is bizonyította: az eladásból befolyt bevételt különböző, nőket támogató alapítványoknak ajánlották fel azon a kilenc piacon, ahol a márka jelen van.

További új márkák, vonzó együttműködések

Az Answear 2021-ben több neves brandet vett fel a portfóliójába, közben pedig a Reebok, az Adidas, a Pinko, a New Balance, a Vagabond, a Lee vagy épp a The North Face márkákkal dolgozott közös projekteken. Az Answear azonban nem kizárólag a divaton keresztül kíván inspirációt nyújtani, tudja, hogy vásárlói szép tárgyakkal szeretnék körülvenni magukat, fontos tereikben kellemes hangulat megteremtésére vágynak, így ezen igényekre is reagálni kíván. E célból állt össze egy dizájner márkákat összefogó lakberendezési kínálat, ami 2021 második felétől szisztematikusan bevezetve azonnal megragadta a vásárlók szívét. A következő hónapokban egyre láthatóbbá válik ennek a termékkategóriának a fejlesztése.

home-decor

Új kategória: home & living

A változások és a fejlődés éve

A tavalyi év nemcsak az értékesítés tekintetében hozott rekordot az Answear számára, hisz néhány hónapon belül 3 új piacra is sikerült belépnünk. Ez rendre a technológiába való befektetéssel jár és új megoldások keresésére sarkall. Ennek jegyében az év közepén megtörtént a lengyel áruház kihívásokkal teli és összetett migrációja egy új e-commerce platformra.

ekspansja

Az Answear terjeszkedése és az  új e-commerce platform

Jelentős változások történtek a logisztika területén is. A márka befejezte a többszintes logisztikai központjának bővítését, és közel 10 000 négyzetméterrel növelte raktárának területét. A fotózásoknak és videófelvételeknek helyet biztosító stúdió új, a korábbinál négyszer nagyobb helyre költözött, a több mint 1700 négyzetméteren a fotósok, stylistok és utómunkát végzők szabadjára engedhetik kreativitásukat. A kihasználásra pedig bőven van alkalom, a fotó-videó stúdió évente körülbelül egymillió fotót készít!

A társadalmi felelősségvállalás jegyében

Az Answear CSR-stratégiájának egyik kiemelt célja a tudatosabb és felelősebb termelés, ennek következtében pedig a ruhaipar környezetre gyakorolt ​​hatásának csökkentése. Ezen az úton a legnagyobb kihívást a folyamatok optimalizálása és a bolygó számára legjobb megoldások megvalósítása jelenti. Logisztikai modelljének fejlesztése során az Answear karbonlábnyomának csökkentését tűzte ki célul, ezért termékeinket egyetlen, központi helyen lévő logisztikai központból szállítjuk Európa-szerte. A vállalat az átvételi idő csökkentésére, az egyszerű és hatékony készletkezelésre, valamint a helyi logisztikai- és futárszolgálatok kihasználására koncentrál. A termékeket mindig egy csomagban küldjük ki a vásárlóinknak, a csomagolás pedig az esetleges visszaküldésekre is alkalmas. 2021 a korábbinál is környezetbarátabb, elsősorban újrahasznosított anyagokból készülő csomagolások bevezetésének időszaka volt – mint amilyenek a polieszter-tasakok, melyek legalább 80%-ban újrahasznosított anyagokból, leginkább lakossági hulladékból készülnek. A termékek szállítására szolgáló dobozok újrahasznosított papírból készülnek, és FSC MIX tanúsítvánnyal rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy a gyártásukhoz használt papírhulladék legalább 70%-a FSC® tanúsítvánnyal rendelkező erdőkből származó fa. Az Answear a sokszínűséget és a lehető legnagyobb választékot kívánja biztosítani ügyfelei számára olyan formában, hogy mindenki szabadon alkothassa meg önnön stílusát, hogy harmóniában élhessen önmagával és környezetével. Válaszul a termékek etikusságának és fenntarthatóságának kérdésére egyre inkább odafigyelő vásárlói igényekre, az Answear rendszeresen bővíti kínálatát bolygónkat kímélő márkákkal, ruhákkal, cipőkkel és kiegészítőkkel. Weboldalunkon megtalálható egy különleges Planet Friendly szűrő, ami lehetővé teszi, hogy a vásárlók a fenntarthatóság jegyében bio- és újrahasznosított anyagokból készült, korlátozott vízfogyasztással vagy káros anyagok felhasználása nélkül előállított termékekre keressenek.

* Az MNB 2022. 02. 11-i középárfolyamán számolt, milliárdra kerekített összeg

Promóció

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat