Az ökobiológia és az aktív kozmetikumok jelentősége a bőrápolásban

2023. szeptember 08.
Egyre többet hallhatunk a bőrápolásban az ökobiológia és az aktív kozmetikumok kiemelkedő jelentőségéről, valamint áldásos hatásaikról. Megnéztük, mitől is olyan népszerűek, és mi mindent is tudnak a szépségiparban a természetes szépségápolás égisze alatt helyet foglaló termékek.

Az ökobiológia, ahogyan az aktív kozmetikumok is, egyre inkább teret nyernek a szépségápolásban. A népszerűségük mögött egyre több hatékony kozmetikum is felsorakozik, ám sokan nem vagyunk vele tisztában, miben is áll az erejük.

Ökobiológia a fókuszban

A bőrbiológia és az ökoszisztéma kombinációja az ökobiológia, ami innovatív szemléletmódot nyújt a bőrápolásban, figyelembe véve a bőrt mint ökoszisztémát, amely állandó kölcsönhatásban áll a környezetével. A bőr túlzott kezelése helyett azonban támogatnunk kell, hogy „éljen” és lehetővé tennünk azt, hogy idővel visszanyerje természetes egyensúlyát, függetlenül a környezeti hatásoktól. A környezeti hatásoknak és a bőr egészségének kettősét vizsgáló megközelítés magában foglalja a környezeti tényezők, többek közt a mikro- és makrokörnyezetünkben minket érő szennyezés, az UV-sugárzás és a klímaváltozás hatásainak tanulmányozását is a bőrre. Vagyis az ökobiológia azt kutatja, hogy ezek a tényezők miként is befolyásolják a bőrünk egészségét, és milyen bőrápolási stratégiákkal, vagy akár speciális formulákban kiteljesedő kozmetikumok segíthetnek csökkenteni ezeknek a káros hatásoknak a negatív következményeit.

A környezeti hatások és a bőr egészségének kapcsolatát vizsgáló ökobiológiát a Naos egészen egyedi megközelítésben vizsgálja, úgy gondolva a bőrre, mint egy élő szervre, amely folyamatos kölcsönhatásban áll környezetével és alkalmazkodik ahhoz természetes, valamint hatékony mechanizmusainak köszönhetően. Amikor például a bőr túlterhelt, biológiai egyensúlyhiány léphet fel, ami bőrbetegségeket és tüneteket eredményezhet. Az ökobiológia által inspirált NAOS-kutatás három olyan szérumot fejlesztett ki, amelyek segítik a természetes egyensúly visszaállítását, ezáltal lehetővé teszik a bőr számára, hogy alkalmazkodni tudjon a környezeti változásokhoz. Mindhárom szérumot úgy fejlesztették ki, hogy ne csak korrigálják a bőröregedés jeleit, hanem a kiváltó okokat is célozzák, ezáltal tartósan megerősítve a bőr természetes egyensúlyát. Mindemellett a kiegyensúlyozott bőr ökoszisztéma megőrzése érdekében minden egyes összetevőt körültekintően válogattak ki és a megfelelő dózisban alkalmaztak, hogy garantálja a magas szintű tolerálhatóságot. Az összetevők a bőr különböző igényeit célozzák meg, azonnali és tartós előnyöket biztosítanak, anélkül, hogy az érzékszervi élvezetet veszélyeztetnék.

Egyedi ökobiológiai megközelítés – Óriás lépés az aktív kozmetikumok irányába

Amikor 1977-ben Jean-Noël THOREL megalkotta az elso BIODERMA és INSTITUT ESTHEDERM termékeket, előkészítette az utat az aktív kozmetikumok számára. Először építette be a biológiát a kozmetikumokba, azzal a céllal, hogy megváltoztassa a korábbi gyakorlatot.

Az ökobiológia és az aktív kozmetikumok nagyon szépen teljesítenek egy platformon bevetve is a bőrápolásban. Például környezetbarát aktív kozmetikumokat használva megvédhetjük a bőrt a káros környezeti hatásoktól, miközben célzottan kezeljük a bőrproblémákat. A bőrápolás terén fontos az egyéni igények és bőrtípus figyelembevétele, valamint a megfelelő termékek kiválasztása a kívánt eredmény elérése érdekében.

okobiologia-aktiv-kozmetikumok
Az aktív kozmetikumok ereje éppen ebben áll, vagyis, hogy olyan hatóanyagokat – például antioxidánsok, hidratálók, retinol, C-vitamin, hialuronsav stb. – tartalmaznak, amelyek célzottan kezelik a bőr problémáit. Az aktív kozmetikumok alkalmazásával a bőrápolási célunk a bőr állapotának javítása, így akár a bőrirritáció vagy a bőröregedés jeleinek csökkentése, a pattanások kezelése. Mindezekre a Sensibio Defensive szérummal, Sébium szérummal és a Hydrabio Hyalu+ szérummal a NAOS egy zseniális elixírtrióval ad választ, mindezt pedig az ökobiológia bőröregedésre választ adó termékkínálaton belül.

Fotó: Getty Images

Promóció