Egyenlőség nagyobb sebességre kapcsolva: Sabina Sungyeon Park Korea első női tesztpilótája

2023. október 23.
Ha magunk elé képzelünk egy tesztpilótát, a legtöbben valószínűleg egy férfira gondolunk. De az előítéletek azért vannak, hogy rájuk cáfoljunk! Ezt teszi a Hankooknál dolgozó Sabina Sungyeon Park is, Korea első és eddig egyetlen női tesztpilótája, aki sebesen fölfelé ívelő karrierjével maga mögött hagyja az előítéleteket és a kétkedőket.

Nők vezető szerepben 

Az esélyegyenlőség nem egyszerűen elméleti kérdés: amikor a tehetségek esélyt kapnak képességeik kibontakoztatására, az az élet minden területén megtérül. Nincs ez másként a nagyvállalatok működésében sem. A Hankook Tire tipikusan férfiasnak tartott iparágban tevékenykedik – prémium gumiabroncsokat gyárt – ám a vállalat felismerte, hogy a fenntartható növekedés megalapozásához elengedhetetlen a munkavállalók diverzitása. A tehetségek felkarolása érdekében a vállalat „2030-as női humánerőforrás-célt” tűzött ki maga elé, hogy növelje a női alkalmazottak és vezetők arányát. Félreértés ne essék, a vállalat sokszínű munkakörnyezetében most is dolgoznak nők. Egyikük Sabina Sungyeon Park, aki Korea egyetlen női tesztpilótájaként cáfol rá az előítéletekre.

Kezükben az irányítás 

A tesztpilóták az abroncsgyártás nagyon fontos szereplői: a laboratóriumi vizsgálatok és papíron végzett számítások után ők azok, akik először, élesben és nem ritkán extrém körülmények között tesztelik a gumikat. Végeredményben  az ő szavuk dönti el, hogy az abroncsok kikerülhetnek-e a piacra.

Sabina Sungyeon Park jelenleg a Hankook Tire kutatás-fejlesztési részlegén az elektromos járművekre tervezett (EV-specifikus)  iON gumiabroncsok tesztelését vezeti. Kezdetben még saját magával szemben is voltak kételyei, hiszen egész Koreában nem volt nő, akinek az életútja példaként szolgált volna. Sabina azt mondja, pályafutása elején egy cél vezette: hogy tesztelés közben az autó és a saját határait is feszegesse, önmagának bizonyítva ezzel, hogy képes megbirkózni a feladattal.

A szubjektív tesztpilóták munkája külső szemlélőknek pusztán gyorsulásokból és hajtűkanyarokból áll, a valóságban azonban a tesztelőknek nagyon magas fokú szakmai ismeretekre és állandó koncentrációra van szükségük, hogy a legapróbb különbségeket is észrevegyék a különböző abroncsok használata közben. A járművezetők személyes benyomásai a laboratóriumi adatok eredményeit is felülbírálhatják, hiszen ők azok, akik a gumiabroncsok teljesítményét a vezető és az utas szemszögéből is értékelik.

Egy tesztpilóta naponta akár 300 kilométert is vezet, ami fizikailag és mentálisan is megterhelő. Mivel ők felelnek elsődlegesen a vezetési élményért, munkájuk fontos része a fogyasztói trendek folyamatos követése. Emellett lépést kell tartaniuk egy folyamatosan változó iparággal, sőt a különböző modellek esetében más és más kritériumokat kell figyelniük – vagyis a munka szerteágazó figyelmet, sok tapasztalatot, kutatást és rendkívüli teherbírást igényel.

Egy tesztpilóta soha nincs üresjáratban

Sabina nem tétlenkedik, annak érdekében, hogy mindig a topon maradjon, a munkaidő végén sem húzza be a kéziféket. Hogy fejlessze képességeit és minél szélesebb körben szerezzen vezetési tapasztalatokat, autóversenyzőként is gyakran ül a volán mögé.

Sabina 2022-ben elnyerte a KARA (Korea Automobile Racing Association) „Woman of the Year” díját, megnyerte a CJ Super Race SR1 bajnokságot, és ő vezette az iON és EV OE abroncsok teszteléséért felelős tesztpilóták csapatát is, amikor a Hankook iparági mérföldkőként piacra dobta az elektromos autókra specializált iON gumiabroncsokat. Szakmai hátterével és eredményeivel ma már senki számára nem lehet kérdés, hogy nőként is éppen úgy megállja a helyét a tesztpilóták között, mint bárki más.

És hogy hová vezet ez az út? Korea első női tesztpilótájának jövőbeli céljai között szerepel, hogy a fenntartható közlekedésben nélkülözhetetlen szerepet játszó elektromos járművek terén a jövő mobilitásának szakértőjévé váljon, a mostani pályakezdőknek pedig azt tanácsolja: bármilyen szakmát is választanak maguknak, ne hallgassanak a kétkedőkre, és soha ne hagyják, hogy a saját kételyeik erősebbek legyenek a kíváncsiságuknál és kalandvágyuknál.

A Hankook Tire vállalatról

A Hankook Tire világszerte innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-k, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok, valamint a motorsport számára (pályaversenyekhez/utcai versenyekhez/ralikhoz).

A Hankook Tire több mint 160 országba szállítja termékeit, és világszinten hozzávetőlegesen 20.000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ számos vezető autógyártója első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választja.

A vállalat mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb szinten elégítse ki a vásárlói igényeket a termékek minősége, technológiai kiválósága és az általuk nyújtott vezetési élmény tekintetében egyaránt. Ennek érdekében a Hankook folyamatosan invesztál öt kutatás-fejlesztési központjába és nyolc gyártóegységébe. A Hannoveri Technológiai Központban kifejezetten az európai piac igényeire szabva fejlesztik az abroncsokat, beleértve a szigorú elvárásokat támasztó európai prémium autógyártók első szerelésű abroncsait is.

A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A gyártó további fióktelepeket működtet több európai országban, és a termékeit regionális forgalmazókon keresztül értékesíti más helyi piacokon. 2023-tól a Hankook a FIA ABB Formula E világbajnokság 3. generációjának technikai partnere és kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A vállalat globális bevételének kb. 38 százalékát az európai piacokon realizált értékesítések adják. A Hankook Tire 2011-ben kapta meg először a Dow Jones Fenntarthatósági Index Korea (DJSI Korea) elismerését, és 2016-tól kezdődően hét éve szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Index World (DJSI World) listáján.

A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. A 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg közel 3000 alkalmazottat foglalkoztat, és személygépkocsik, SUV-k és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár elérte maximális gyártókapacitását, ami akár évi 19 millió legyártott abroncsot is jelenthet. A rácalmási üzemben készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és magas igényeinek is. A telephely 2022-ben újabb raktárral bővült, amely két csarnoképületből áll, és nagy mennyiségű alapanyag és késztermék tárolását teszi lehetővé, gyorsabbá és hatékonyabbá téve ezzel a logisztikai folyamatokat.

A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az IATF 16949:2016. autóipari minőségirányítási, ISO 22301 üzletmenet-folytonossági és ISO 45001:2018. munkahelyi egészségvédelmi és biztonsági tanúsítványokkal. A Járműipar autóipari szakmai magazin, valamint az Autószektor autós portál az Autós Nagykoalíció közreműködésével 2022-ben az „Év beszállítójának” választotta a magyarországi abroncsgyárat.

További információ: www.hankooktire-mediacenter.com és www.hankooktire.com

Promóció