Frenák Pál koreográfus ez alkalommal is nemzetközi csapattal dolgozik, kubai, francia és magyar táncművészek lépnek színpadra együtt és természetesen az előadás hangkulisszája is nemzetközi együttműködésben születik, a zenei anyag a fiatal berlini zeneszerző, Norman Levy munkája.
Bezártság és izoláció. Szabadság és végtelenség. Frenák Pál koreográfus új előadása a bennünk és körülöttünk emelt falakról, határokról és azok túllépéséről szól – legyenek ezek pszichológiai, történelmi, szociális vagy fizikai határok.
Az új kreációban a Frenák Pál számára az őt hosszú évek óta foglalkoztató repülés-motívumon túl, Alan Parker Birdy című filmdrámája, William Wharton amerikai író 1978-as, azonos című regénye, valamint Raymond Depardon’s San Clemente című dokumentumfilmje szolgál inspirációul, és ahogy az alkotótól megszokott, az új produkció is izgalmas és egyedi tér-élményt kínál. Frenák Pál ez alkalommal a Tervhivatal építészcsoport tervezőivel együttműködésben alkotja meg a táncelőadás különleges díszletét. A 3D-s grafikai tervezőprogramok világát idéző, közel 2,5 méter magas elemekből, szabadon variálható, dinamikusan változó fém-labirintus, lenyűgöző és grandiózus térrendszer épül, melyet Lakos Dániel építész formatervezési díjat nyert, innovatív térbeli kirakós játéka, a Logifaces ihletett.
Az előadás a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Nemzeti Táncszínház, a Művészetek Palotája és a Frenák Pál Társulat együttműködésével jött létre. A bemutatót követően a produkció 2015 júniusában látható újra a Művészetek Palotájában.
Még egy jó hír: a Tánc Világnapján, április 29-én újra látható a társulat egyik legsikeresebb darabja, az InTime az Átrium Film-Színházban.
Infó: frenak.hu