Szuperhősnők kontra #meetoo
“I am a mom, what is your superhero skill?” (Én anya vagyok, mi a te szuperhős képességed?”) Nem nehéz ilyen és hasonló mémekkel találkozni a közösségi média oldalain manapság, amikor Hollywood egymás után támasztja fel poraiból az összes szuperhőst. Ebben az új aranykorban egymás után jönnek ki a világot egy személyben megmentő, emberfeletti képességekkel bíró szuperhősös fantasy-filmek. A 1930-as évektől töretlenül hódító amerikai comic bookokon (képregényeken) alapuló történetekben túlnyomó részt férfiak a főszereplők, de filmipar fővárosa érzékenyen reagál a társadalmi történésekre is: a 2017-es Wonder Woman (Warner Bros.) után most itt van a a Marvel Universe első – szintén – női főszereplős Marvel kapitánya (Disney) is – szigorúan a #metoo és #IWD jegyében. Ezt az is alátámasztja, hogy Marvel kapitány átment egy gender-váltáson, hiszen 1967-es képregényben még egy igen fejlett izomzatú férfi volt… Most azonban Brie Larson által Wonder Woman méltó vetélytársává avanzsált mind képességeiben, mind nőies idomaiban, ezzel is újabb löketet adva a girls powernek.
Soha nem látott felhajtás a Los Angeles-i világpremieren
A londoni bemutató után Los Angelesben tartották a Marvel kapitány hivatalos világpremierjét március 4-én. A marketing csapat kiváló időzítését dicséri, hogy az amerikai mozikban éppen március 8-án, a nemzetközi Nőnapon nyitott a film és rögtön a nyitó napon 61.4 millió dolláros bevételt produkált. A számítások szerint ez a szám a nyitó hétvége végére el fogja érni a 160 millió dollárt. A nagyszabású premiert olyan – Hollywood-hoz képest is fényűző – külsőségek kísérték, hogy az esemény hangulata kísértetiesen emlékeztetett a tíz nappal ezelőtti Oscarra. Nem csak azért, mert a helyszín most is a Dolby Színház és az előtte elnyúló Hollywood Boulevard volt, hanem a premierekkor nagyon ritkán tapasztalható extrém elemek, mint például a rendkívüli biztonsági intézkedés, egy a vörös szőnyeg közepére helyezett űrhajó, teljesen fedett, extrém hosszú vörös szőnyeg vagy az Amerikai Légierő „Thunderbird” hat vadászgépének berepülése, delta formációban a helyszín felett.
Nem elég jócsajból szuperhős
Mi sem mutatja jobban az esemény rangját, hogy egy kivétellel (Jude Law) a film összes szereplője megjelent a vörös szőnyegen. Utoljára az este ünnepelt sztárja, Brie Larson érkezett, aki a londoni „kis” kéket, most egy hollywoodi „kis” csillagos, krémszínű Rodarte-tüllre cserélte. A The Room alakításáért Oscart kapott színésznő a legnagyobb fegyelemmel és eleganciával pózolt a vörös szőnyegen, ahová egy hete még nem főszereplőként érkezett, bár az Oscar egyik díjának átadójaként már akkor is megcsillanthatta szépségét. Amiről ő maga egykor úgy nyilatkozott, hogy nem volt elég szép a „jócsaj” szerepekhez, de nem volt szürke egérke sem, hogy megkapja az izgalmas mellékszerepeket. Azóta pályája azonban meredeken felívelt és azt hiszem, hogy a női szuperhős szerep már nála is megüti a „jócsaj” kategóriát. Ám az estén Brie Larson leginkább királynői megjelenését mutatta meg.
Gemma Chan és szülei a vörös szőnyegen
A vörös szőnyegen feltűnt a film kedvéért digitálisan megfiatalított Samuel L. Jackson, Clark Gregg, Ben Mendelsohn, Gemma Chan (és a szülei), Lashana Lynch, Lee Pace, Rune Tempte, Algenis Perez Soto, McKenna Grace valamint a film producerei, rendezője, zeneszerzője, gyerekszereplői – például a törött lábbal Londonból ide repült London Fuller, a cuki szőke kislány, aki a hat éves szuperhőst alakította.