A kredenc a pincében maradt című produkcióban különböző generációk táncolnak együtt technóra, vagy épp ülnek be külön-külön a kamera elé, hogy elmeséljék a történetüket. Az előadók – Kasza Polett, Kiss Eszter, Krámer György, Takács Katalin, Váth Máté – Simkó Beatrix koreográfus vezetésével tapasztalják meg saját bőrükön azt, hogyan tud létrejönni a generációk közötti kapcsolódás.
A február 26-i online verzió egyfajta „elő-adása” a majdani hagyományos bemutatónak, ami nemcsak művészeti élményt kínál, hanem betekintést is enged az alkotómunkába a werkfilm eszközével, és elmélyíti tudásunkat a témáról egy kerekasztal-beszélgetésen keresztül. Nem marad el a tánc sem: a készülő előadás jelenetei teszik teljessé a produkciót.
Hibrid forma
A hibrid forma nem idegen az alkotótól, hiszen Simkó Beatrix tanulmányait a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen a média, a Hamburgi Egyetemen pedig a performansz területein folytatta. Ehhez mérten előadásaiban nemcsak a tánc, de a társművészetek eszközeit is előszeretettel használja. Több mint tíz éve aktív szereplője a kortárstáncszcénának, az elmúlt években számos nemzetközi koprodukcióban dolgozott, külföldön és Magyarországon egyaránt. Németországi erős jelenléte mellett munkáit Európa-szerte bemutatta Belgiumtól Finnországig. Jenna Jalonennel közös, Long time no see! című előadását beválogatták az Avignoni Fesztivál és az Aerowaves Fesztivál hivatalos programjába. Grecsó Zoltánnal közös duettje, az #Orfeusz#Eurüdiké 2016 óta szerepel a Vígszínház repertoárján. Emellett koreografált már a Közép-Európa Táncszínház és a debreceni Csokonai Színház részére is.
A kredenc a pincében maradt című produkcióval Simkó Beatrix egy olyan univerzális nyelv után kutat, amelyet társadalmi, kulturális, generációs háttértől függetlenül mindannyian megértünk. A februári online bemutatót a tervek szerint tavasszal a színpadi produkció premierje követi majd a Trafóban. Megvalósul a Staféta Program keretében.
Bővebb infó ITT!
Fotó: Dömölky Dániel