A fesztivál főfellépője az amerikai virtuóz, Nick Hakim, akinek a nevét biztosan nem kell bemutatni a soul és a pszichedélia világában jártas zenehallgatóknak. Azon túl, hogy Hakim kollaborált már Anderson .Paak-kal, remixelte egyik számát a BADBADNOTGOOD, és Erykah Badu is odaadó rajongással lelkesedik érte, a 2017-es Green Twins című lemeze egyértelműen a szcéna egyik alapkövének tekinthető.
Hakim mellett a fesztivál egyik csúcspontja vélhetően a felemelkedő punk-rap szcéna vezetőjévé váló Wu-Lu koncertje lesz, akinek legújabb lemeze, a Loggerhead a Warp gondozásában jelent meg 2022-ben, és a projekt mögött álló Miles Romans-Hopcraft folyamatosan fejlődő, innovatív hangzására Damon Albarn is felfigyelt, így a tavaly a Glastonburyt is megjárt Wu-Lu idén májusban már a Blur vendégzenekaraként indult turnéra. Wu-Lu klausztrofób világát a grunge gitárhangok, a drum’n’bass és lo-fi hip-hop beatek furcsa egyvelege határozza meg, amelyek hatása a Times című számában teljesedik ki leginkább, amit egy közeli barátjával, napjaink egyik legtehetségesebb dobosával, a black-midiből ismert Morgan Simpsonnal rögzített.
A fesztivál keretein belül végre elhozza Budapestre csontig hatoló, stroboszkópos klubhimnuszait a divatvilág egyik legfelkapottabb előadója, a Shy Girllel és Sega Bodegával közös kollektívát alapító francia származású, Londonban élő producer, énekesnő, Coucou Chloe, akinek titokzatos, nyugtalanító, jövőből érkező hangzásvilágára 2017-ben Rihanna is felfigyelt, sőt Doom című számát felhasználta az általa rendezett Fenty x Puma show-ban a New York Fashion Weeken.
A fesztivál Nick Hakim által vezetett világához tökéletesen illeszkedik majd a fiatal angol multiinstrumentalista, graffiti művész, modell, az egyik Frank Ocean videoklipben is szereplő Cosmo Pyke könnyed jazz és two tone fúziós hangulata, vagy a portugál újhullámos jazz szcéna legkiemelkedőbb alakja, Pedro Alves Sousa szaxofonos, aki a sötét elektronikát, a tribal hangulatokat, a pszichedéliát és a jazzt ötvöző Má Estrela projektjével érkezik az Isolation Budapestre.
A norvég Pom Poko szintén képzett jazz-zenészekből áll, azonban az általuk játszott, semmihez sem hasonlítható popzenét inkább a math rock, post-punk és a nyugat-afrikai zenei stílusok irányából közelítik meg. Fontos hazai vonatkozása a norvég zenekarnak, hogy rendre előkelő helyen végeznek a Carson Coma-s srácok év végi toplistáin. Meglepő módon azonban nem ők az egyetlen együttes az Isolation Budapest fellépői között, akik a japán kultúrából választottak maguknak zenekarnevet.
Több mint 20 évvel a megjelenése után mutatja be Európában először a 2000-es évek zenetörténetének egyik legmisztikusabb lemezét a Panchiko. A D>E>A>T>H>M>E>T>A>L című demo albumuk 2000-ben jelent meg 30 példányban, amiből az egyik CD egy nottinghami jótékonysági üzletből indulva, internetes fórumokon és fájlmegosztókon keresztül két évtized után olyan népszerűvé vált, hogy az ennek hatására 2022-ben újra összeállt Panchiko telt házas angol és amerikai turnéra indult, idén pedig minden jegy elkelt a Los Angeles-i Fonda Theatre-ben tartott koncertjükre is. Az Owain Davis vezette zenekar shoegaze, dreampop, trip hop hangzására a japán otaku kultúra mellett a Radiohead, a Super Furry Animals és az Ultrasound zenéje volt a legnagyobb hatással.
A fesztivál szövevényes japán szálai megjelennek az amerikai Danz CM fka Computer Magic művészetében is, hiszen a sci-fivel átitatott zenei és vizuális koncepciója, és a projekt mögött álló Danielle ‘Danz’ Johnson élénk fantáziája, fantasyszerű történetei tökéletesen rezonálnak a jövőorientált japán fiatalok elképzeléseivel, aminek köszönhetően Danz CM nagy népszerűségnek örvend Tokyo és Osaka klubjaiban. Amellett, hogy producer, zeneszerző és grafikus, Danz alapította a Synth History magazint, amely szintetizátorokat és az azokat használó zenészeket hivatott bemutatni, így a Synth Historyben megszólalt már többek között Trent Reznor, Pete Townshend, Jean Michel Jarre-ral, de Flying Lotus is.
És végül, de nem utolsósorban, az európai garázs-rock színtér egyik legkiemelkedőbb zenekara, az Iguana Death Cult, valamint az állandóan virágzó, ám csúnyán alulértékelt brit hardcore szcéna hősei által alapított Chubby and the Gang is végre tiszteletét teszi Budapesten. A zenekar 2020-ban kihozott egy 13 számos, mindössze 28 perces lemezt Speed Kills címmel. Kár, hogy Lemmy ezt már nem élhette meg. A nemzetközi felhozatal mellett remek hazai előadók is fellépnek a fesztiválon, így az Isolation Budapest keretein belül konkoi atmoszferikus, meditatív állapotot teremtő repetitív folyamatzenéje most először szövegekkel egészül ki a Platon Karataevből ismert Balla Gergely tolmácsolásában. Nóvé Soma a jazzballadák mesterétől, Chet Bakertől játszik majd dalokat a The Chet Baker Special by The Night Of The Vampire koncert keretein belül, de érkezik az újhullámos hiphopot az alternatív, kísérleti végéről megfogó, a szubkultúrák és a zene autentikus ünneplését zászlójára tűző Wavy kollektíva is, és velünk lesz a kiirthatatlan, hihetetlenül zajos darázsfaj is, a Darage!
A jegyek már elérhetőek 8900 forintos áron, IDE kattintva szerezheted be őket.