„Amikor újra elkezdtem zenélni, azt éreztem, hogy nem szeretnék a színpadra állni saját magamként. Szükségem volt egy erős karakterre, aki mögé elbújhatok, és aki nem én vagyok, hogy szabadabban lehessek jelen a színpadon. Érdekes módon ez a karakter viszont nem elrejtett, hanem inkább megerősített, és több teret adott a zenei jelenlétemnek” – mesél Dányi Krisztina arról, hogy Gloria perszónája eredetileg inkább szükségből született meg, és csak később vált Krisztina alkotói személyiségének kiegészítő elemévé.
„Az első közös munkánknál még nem ismertük egymást, csak a dalok szövegeit olvastam – meséli Szombat Éva. – Nekem fontos volt, hogy kapjak egy képet Krisztiről: honnan jött, mik érdeklik, miket szeret, miket nem szeret, mert ha ismerem a mű mögött álló embert, az megmozgatja a fantáziámat. Szeretek történeteket elmesélni képekben, és mivel nagyon hamar egymásra hangolódtunk, ki is találtam hozzá egyet, ami Kriszti új perszónája mögött állt, és ebből született meg Gloria. Akkor, az első lemez ciklusában, a képek valamilyen szinten befolyásolták a zenét. Most az új albumnál már jól ismertük egymást, barátok lettünk, így a fejemben könnyedén tovább szőttem Gloria történetét – és a zene is befolyásolta a képek hangulatát.”
Krisztina legtöbbször saját maga készíti dalait: ő írja a szövegeket, a zenét, maga veszi fel a sávokat és ő a producer is. Szereti, ha nála van a kontroll – ezzel szemben a fotózások során örömmel adja át az irányítást a kreatív csapatnak. (A 2023-as TIMELESS album koncepcióját Kozma Norbert fodrász és Müller Karol stylist közreműködésével valósították meg, a 2025 februárjában érkező, IDEOLOGY című LP fotózásán pedig Kormos Zsófia felelt a ruhákért, Keserű Barbara a sminkért, Lukács Mátyás a hajért.)
„Igyekszem figyelni arra, hogy olyan projektekben vegyek részt, amikkel valamilyen módon tudok rezonálni. Ezért fontos, hogy beszélgessünk, tudjam a mögöttes indíttatást. Ugyanakkor, ha valaki engem kér fel, akkor valószínűleg okkal teszi, és engedi, hogy olyan képeket készítsek, amilyeneket szívesen adok ki a kezemből, amik az én világomat is tükrözik. A közös munkában a zene mellett Kriszti személyisége, karaktere inspiráló számomra, és az, hogy megbízott bennem és szabad kezet kaptam mindkét fotózásnál. Összerakhattam a csapatot, akikkel szeretek dolgozni, és tudtam, hogy nagyon izgalmas új ötletekkel és megoldásokkal fognak előállni” – mondja Éva arról, miért ennyire fontos számára a kölcsönös bizalom alanyaival.
„Szeretem, ha egy vizuális világ egyszerre naiv és ironikus. A TIMELESS-t a disztópikus jövőképek és az ezekhez való viszonyunk ihlette. Inspirációként régi sci-fikre és saját emlékeimre is támaszkodtunk. A fotózás helyszínei is ezt tükrözték: egy szerverparkban és egy konténerparkban dolgoztunk. Az IDEOLOGY–val pedig, bár a dalok érzelmi töltésből születtek, inkább az ideológiák mögé akartunk benézni” – foglalja össze Krisztina. Az IDEOLOGY-hoz kapcsolódó fotókon a ruhák, a haj, a smink élénk színei abszolút a 2000-es éveket idézik, azonban a gondosan kiválasztott helyszín, az elhagyatott iroda egyfajta zavarba ejtő érzést kelt, és ezzel a kontraszttal a már omladozó hiedelemrendszereink mindkét oldalát megmutatja. – „Vica ezt úgy fogalmazta meg, hogy Gloria most már egy ideje köztünk van, ismerkedik a világgal, de valami nincs rendben.”
WeAreGloria következő, IDEOLOGY című albuma 2025 februárjában érkezik; a lemezről az INNER CITY HUM és az ENERGY című dalok már elérhetők.
Fotó: Szombat Éva