Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András 2004-ben alapította meg a USE unused-t, mely napjainkra hazánk egyik vezető divatmárkájává fejlődött. Az azóta eltelt egy évtizedben számos dolog történt a tervező trióval: külföldi elismerések, ázsiai és tengerentúli terjeszkedés, megannyi pop up store, és a Berlini Fashion Week-en aratott siker ellenére, mindhárman megőrizték a szakma iránti alázatukat, és töretlen motivációjukat.
Továbbra is céljuk, hogy a „magyar” jelzőt ismertté tegyék a divat nemzetközi elitjében, amit a lehető legautentikusabb módon tesznek, kollekciójuk inspirációja ugyanis állandó jelleggel magyar tematikájú kérdést dolgoz fel.
A márka esztétikája kifinomult, konzisztensen magas minőséget képvisel, ruhái egyszerre elegánsak és előremutatóak, mint időtlenek és nőiesek. Mindez visszavezethető a dizájnerek közötti dinamikus, egymást kiegészítő és állandó fejlődésre ösztönző kapcsolatára, nem utolsósorban pedig a több mint egy évtizedes barátságra.
A USE unused idén ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, mely eseménnyel egybekötve a brand megnyitotta első Flagship store-ját, prezentálta a 2016-os tavaszi/nyári kollekciót, valamint betekintést engedett a márka első teljes értékű férfi kollekciójába is.
Mint minden USE unused kollekciónak, az ideinek is magyar tematikájú az inspirációja, mely ezúttal Farkas Bertalan, és a magyar űrutazás köré épült, lásd csillagos égboltot idéző cut-out jersey illetve meteorokat ábrázoló print.
A kollekció további kiemelt darabjai a szőttes, csipke és sport mash anyagok kombinációjából készült ruhák, melyek anyagválasztásukban hordozzák a márka örökérvényű DNS-ében is megtalálható egyik ellentétpárt, mely ebben az esetben a „high-tech heritage”.
A tervező trió régi vágya valósult meg a már említett férfi vonallal, amely határozott kapcsolatot mutat a 2016-os női tavasz/nyári kollekcióval, ugyanazokak az anyagokat dolgozva fel. A dizájnerek tudatosan próbáltak reagálni korunk egyik jelenségére, nevezetesen a nemek közötti éles határok eltűnésére.
A tervezők a kollekcióval igyekeztek továbbá időtlen értéket teremteni, éppen ezért olyan alapdarabok is megtalálhatók a kollekcióban, mint egy klasszikus szabású trenchcoat, egy duplasoros öltöny, vagy éppen egy mufflon bőrdzseki.
A férfi kollekció további érdekessége, hogy egyfajta vetülete a két férfi tervező – Tóth András és Godena-Juhász Attila – ízlésének és öltözködési stílusának. Míg előbbi a skandináv stílus nagy kedvelője, és letisztult, oversized darabokat visel a hétköznapokban, addig Attila a slimfit fazonokat részesíti inkább előnyben. E két stílus meglepően jól kombinálható egy kollekción belül, hiszen a USE Men esetében keverve, valamint individuálisan is megtalálhatóak ezek a darabok.
A teljes lookbookért kattints a képre!
Kapcsolat: www.useunused.com, Facebook/USE.unused
Showroom: Budapest, 1051 Sas utca 16.