Miért drágább az eldobható borotva, ha rózsaszínű? Nem azért, mert bármivel többet tudna, mint a kék – az ok a pink tax jelenség, vagyis a nemi alapú árazási gyakorlat, ami miatt bizonyos, kimondottan nőknek szánt termékekért több pénzt kérnek, mint az azonosan pozicionált, de férfiaknak szánt áruért. A különbség ráadásul nem elhanyagolható: egy 2015-ös amerikai kutatás 42 százalékkal, egy brit kutatás pedig 37 százalékkal találta drágábbnak a nőknek készült holmikat. Sorozatunk második részében Nagy Beáta szociológussal, gendertudományokkal foglalkozó egyetemi professzorral beszélgettünk. Többek között szó esett arról, mennyit ér a tudatos vásárlás a kapitalizmussal szemben, mi a helyzet Magyarországon a menstruációs szegénységgel, és hogy vajon változhatna-e az árazás, ha a férfiak írnák a bevásárlólistákat?
Hallgasd meg a Női tárca pénzügyi podcast második epizódját!
ELÉRHETŐ MÉG iTuneson, Spotifyon és RSS-en is!
IRATKOZZ FEL!