Renoir egyik nagyméretű aktját megvette a Szépművészeti Múzeum. Miért vonzó a meztelenség és ez a kép? Miért különleges? Mit szóltak hozzá a 20. század elején és mit szól hozzá ma a közönség?
Összefér-e a meztelenség dicsérete a művészetben és irtása a reklámban: Nagy-Britanniában tilos a női mivoltot és a klasszikus női szerepeket öncélúan hangsúlyozó reklám, beleértve a pucérságot is (de a férfi sztereotípiákra is ez vonatkozik). Meddig lesznek fehérneműreklámok és meddig nézhetünk múzeumokban aktokat? Merre tartanak a képzőművészetben és a médiában ábrázolt férfi-női szerepek? Milyen a politikailag korrekt test? És milyen Bovaryné, ha meztelen? Kiderül podcastunk harmadik epizódjából.
Podcast sorozatunk januári részében Szederkényi Olga a témáról Kovács Anna Zsófia kurátorral, a Szépművészeti Múzeum 1800 utáni gyűjteményének vezetőjével, valamint Fazekas Ildikóval és Gerendi Zsolttal, az Önszabályozó Reklámtestület igazgatójával és főtitkárával beszélgetett.
Februárban jövünk egy újabb résszel!
ELÉRHETŐ MÉG iTunes-on, Spotify-on és RSS-en is!
IRATKOZZ FEL!