Hihetetlen, de igaz: Françoise Gilot életműve 80 évet ölel fel. Több művét megvették a világ vezető múzeumai. Hogyan kezdte a pályáját? Hogyan tudott önmaga maradni Picasso mellett és után? Madame Bovary ezekre a kérdésekre szerette volna tudni a választ.
„Nem volt nehéz kilépnem Piccaso árnyékából, mert soha nem éltem benne” – fogalmazta meg egyszer Françoise Gilot. Ettől függetlenül nem lehetett egyszerű Picassóval élni, és túlélni őt. A tudatosság, az önismeret és a kitartás sokat segített Françoise Gilot-nak a munkában és az életben. Gilot stílusáról, művészi attitűdjéről és személyiségéről Kovács Krisztinával, a Várfok Galéria művészeti vezetőjével beszélgettünk. Azért vele, mert itt nyílik a Françoise Gilot 100 kiállítás, épp a művésznő születésnapján, november 26-án.
Françoise Gilot és Kovács Krisztina
Hogy miért szereti ennyire Budapestet Gilot, hogy egyetlen európai, egy közép-kelet európai galériával dolgozik együtt? Azért, mert egyik legjobb barátja magyar volt: Rozsda Endre, az egykor Párizsban élő, legendás magyar festőművész. Az ő barátságuknak külön emléket állít a tárlat.
A podcast végén pedig Bovaryné szokás szerint elmereng, és egy idézettel búcsúzik tőlünk.
„Ne gondold, hogy valaha is át tudod venni a helyem – mondta nekem Picasso. Mire én azt feleltem: Soha nem akartam elfoglalni a Te helyedet. Csupán azt a területet szerettem volna, amely üresen állt.”
Fotó: Sopronyi Gyula, Szilágyi Stefi
Hallgassátok meg Szederkényi Olga kulturális hangjátékát!
80785B
Decemberben jövünk egy újabb résszel!
ELÉRHETŐ MÉG iTuneson, Spotifyon és RSS-en is!
IRATKOZZ FEL!
A sorozat korábbi részeit ITT hallgathatod meg!
Ezt már meghallgattad?
Podcast: Bovaryné – Milyen sors jut egy nőnek, ha képzőművész?
Bovaryné megnézte Margaret Watkins Fekete fény című kiállítását. Arra is kíváncsi volt, hogy a 21. század elején hogyan ítélnek meg egy női képzőművészt? Szederkényi Olga legújabb podcastjében Nagy Kriszta x-T-vel, ismertebb nevén Tereskovával, a sokak által öntörvényűnek tartott képzőművésszel beszélgetett a témáról.