Mi változik a 138 éves Operaházban? És mi nem? Erről kérdeztük az intézmény főigazgatóját, Ókovács Szilvesztert, aki úgy válaszolt a kérdéseinkre, hogy közben végigkalauzolt minket az építkezésen. Mesél a gigantikus színpadról, a műemlékvédelem alatt álló relikviákról és a Hunyadi László című darab előkészületeiről. Egyébként ebben a darabban debütál rendezőként.
Madame Bovary kérésére pedig bemutatunk egy igazi operarajongót is. Madarász Zsolt, a Bartók Rádió Lemezelő című programjának műsorvezetőjeként rengeteg operaénekessel készített interjút, szabadidejében klasszikus zenét hallgat, és bárhova is utazik, operába biztos elmegy. De miért különösen kedves neki a Budapesti Operaház?
A podcast végén pedig Bovaryné szokás szerint elmereng, és egy idézettel búcsúzik tőlünk. Ezúttal Enrico Carusótól az egykori legendás operaénekestől választott egy gondolatot: „A franciák arra születtek, hogy operát írjanak, az olaszok arra, hogy elénekeljék, a németek arra, hogy eljátsszák, az angolok arra, hogy hallgassák, az amerikaiak pedig arra, hogy megfizessék.”
Fotó: Emmer László/Magyar Állami Operaház, Szilágyi Stefi
Hallgassátok meg Szederkényi Olga kulturális hangjátékát!
Márciusban jövünk egy újabb résszel!
ELÉRHETŐ MÉG iTuneson, Spotifyon és RSS-en is!
IRATKOZZ FEL!
A sorozat korábbi részeit ITT hallgathatod meg!
Ezt már meghallgattad?
Podcast: Bovaryné a női építészekre kíváncsi
Miután a Madame megtudta, hogy a szépség szigetének is nevezett Korzikán, az ajacciói Citadellát egy női építész, Amélia Tavela tervezi újra, érdekelni kezdte, hogy Magyarországon mennyire vannak előtérben a nők az építészetben. Szederkényi Olga legújabb podcastjéban a 12 éve működő építésziroda, a Nanavízió alapítóival, Pajer Nórával és Soltész Noémivel beszélgetett.