Pihentesd a mobilod

2014. december 22. |

Most magunk ellen fogunk beszélni, hiszen nagyon örülünk neki, hogy épp ezt a cikket olvasod (akár számítógépen, akár tableten, akár a telefonodon), mégis azt mondjuk: ha az ünnepekkor összejön a család, kicsit szakadj el a telefontól. Három érdekes kampányt mutatunk be, amelyek erre hívják fel a figyelmet.

Vodafone Nagy Családi Kikapcs

Az idei karácsony legyen kicsit más: kapcsoljatok ki mindent magatok körül az ünnepekre, hogy teljes figyelemmel ajándékozhassátok meg egymást – ez az üzenete a Vodafone legújabb akciójának, amihez itt lehet csatlakozni. Elsőre meglepő lehet, hogy egy telekommunikációs cég biztat ilyesmire, de előfordul, hogy a társadalmi felelősségvállalás, egy jó ügy fontosabb a rövidtávú üzleti érdekeknél, és ez még a cég megítélésének is jót tesz.

 

UNICEF Tap Project

“Gyerekek millióinak kell nélkülöznie a tiszta ivóvizet. Te meddig bírnád valami olyasmi nélkül, ami jóval kevésbé nélkülözhetetlen? Például a telefonod nélkül?” Így vezette fel a UNICEF a Tap Project néven futó kampányának egyik akcióját. Az ENSZ Gyermekalapja összefogott az Armanival, létrehoztak egy applikációt, amelynek segítségével bárki megnézheti, hogy a telefonja hány percen keresztül volt használaton kívül. Az Armani vállalta, hogy minden 10 percig érintetlenül hagyott telefon után egy teljes napnyi ivóvizet biztosít a rászoruló gyerekeknek.

 

Műanyag gallér a Coca-Colától

„Nézz körül, biztos van körülötted valaki olyan, akivel értékes perceket oszthatsz meg” – a Coca-Cola 2014-es kampányában érzékletesen mutatta meg, hogyan telik el a családunkkal/barátainkkal/háziállatainkkal töltött idő úgy, hogy szinte nonstop a telefonunk képernyőjét nézegetjük. A kampányvideóhoz készítettek egy nagy gallért, ahhoz hasonlatosat, amelyet a kutyák szoktak kapni orvosi beavatkozások után, a piros gallért pedig azokra az emberekre tették, akik korábban nem tudtak elszakadni a telefonjuktól. A gallértól viszont nem látták a kijelzőt, ezért kénytelenek voltak felpillantani és észrevenni a környezetüket, az embereket maguk körül. A spot végén persze hozzátették, hogy a szép közös pillanatokat egy pohár hideg kóla még inkább élvezetessé tesz, de ezt az üzenetet igen finoman helyezték el.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Riporter

Meghalt Ruth Bader Ginsburg, a női jogok bajnoka bíró

Meghalt Ruth Bader Ginsburg, a női jogok bajnoka