Szerencsére az elmúlt időszakban egyre többet cikkeztek a tamponadóról, ami segít felhívni rá a figyelmet, hogy mennyire abszurd a luxustermékeknek kijáró (Magyarországon például a lehető legmagasabb) áfakulcsot fizetni a nőknek elengedhetetlen higiéniás termékekért. Hogy még szemléletesebb legyen a tetemes költség, érdemes kipróbálni a Tampon Tax kalkulátort, amiről korábban mi is írtunk, így elég hamar kiderül, mennyit kell fizetnünk csak azért mert menstruálunk.
Még súlyosabb probléma, hogy ezek a termékek a rosszabb gazdasági helyzetben lévő társadalmi osztályok tagjaitól nemcsak komoly anyagi áldozatot igényelnek, de sokszor egyenesen megfizethetetlen költségeket jelentenek számukra. Az Egyesült Királyságban például a 14-21 év közötti lányok 10%-a nem tudja kifizetni a szükséges női higiéniás termékeket, és körülbelül 68 000 nő él fedél nélkül vagy átmeneti szállásokon, akik számára szintén luxusnak számít a tampon vagy a betét megvásárlása.
A most indult Beauty Banks célja, hogy női higiéniás termékeket és a szépségápolási holmikat osszon szét a rászorulók között. A kezdeményezés mögött Sali Hughes szépségszakértő és újságíró áll, de csatlakozott hozzá Jo Jones a The Communications Store munkatársa is. A szervezet adományokból szedi össze a kimondottan nőknek szánt higiéniás- és szépségápolási termékeket, és szerencsére máris sikerült rengeteg terméket összegyűjteniük. A szétválogatott és becsomagolt adományokat utána a velük partnerségben álló szervezeteknek (például hajléktalanokat segítő alapítványoknak) küldik el, akik pedig már közvetlenül a rászorulókhoz juttatják a tamponokat, betéteket vagy egyéb szépségápolási termékeket.