Fotó: Unsplash.com
A szépségkultuszt éltető korunkban megvetjük és féljük az öregedést, ezt pedig rengeteg kozmetikum kihasználja marketing kampányaiban. Mostanában azonban egyre többen küzdenek azért, hogy elfelejtsük az „anti-aging” kifejezés használatát, hiszen az az öregedést negatív jelentéstartalmakkal kapcsolja össze, így pedig csak tovább súlyosbítja az idősebb kort terhelő stigmát.
Legutóbb a brit Royal Society for Public Health adott ki közleményt, melyben felhívrák rá a figyelmet, hogy az öregedést optimista szemléletmódja sokat segíthet közérzetünkön, míg a kor katasztrofizálása komoly stresszt és szorongást okozhat. A közlemény azt is kiemelte, hogy a nőkön sokkal nagyobb a nyomás, hogy eltűntessék az öregedés látható jeleit, így számukra különösen terhes lehet a szerencsétlen szóhasználat.
2017 augusztusában egyébként az Allure magazin is bejelentette, hogy többé nem használják a kifejezést, szóval úgy tűnik, valódi esély van a változásra.