A jószolgálat követei

2018. november 17.
Kevesen tudják a francia kozmetikai cégről, hogy mennyi jótékonysági projekt fűződik a nevükhöz. A nők társadalmi szerepvállalásán kívül a látásmegőrzés is kiemelt figyelmet kap. Interjú Keller Annie-val, a L’Occitane marketing vezetőjével.

A L’Occitane márkát sokan a természetes és prémium kozmetikumairól ismerik. Az már kevésbé köztudott, hogy a társadalmi felelősségvállalásból is bőven kiveszik a részüket. Milyen szempontok alapján döntitek el, hogy milyen jószolgálati ügyeket támogattok?

A legfontosabb szempont, hogy olyan alapvető értékeket képviseljen, melyekkel azonosulni tudunk. A L’Occitane-t valóban a bársonyos kézkrémeiről és a különleges illattairól ismerik, de azt kevesen tudják, hogy 2006-ban anyacégünk létrehozott egy alapítványt, hogy a márkánk képviselői számára fontos értékeket és elkötelezettségeket támogatni tudjuk.

Az egyes országok leányvállalatai mindig ugyanazokat az ügyeket képviselik?

Országonként eltérő projekteken dolgozunk, azonban közös érdekünk, hogy olyan ügyeket, civil szervezeteket támogassunk, amelyek összeegyeztethetőek cégünk alapértékeivel. Mivel termékeink elsősorban az érzékszervekre hatnak – ezek közül pedig a látás egy olyan kincs, ami felbecsülhetetlen –, kiemelt figyelmet fordítunk a látásmegőrzésre, hiszen több mint 253 millió látássérült él ma a világban, pedig a látásproblémák 75 százaléka elkerülhető lenne.

Milyen magyar vonatkozású szervezetet támogat a L’Occitane?

A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével több mint tíz évre nyúlik vissza az együttműködésünk. 2010-ben például egy illatos fűszerkertet hoztunk létre számukra. Az idei őszi „Látás a szemünk fénye” jótékonysági kampányunk is a látáshoz kapcsolódik, egyrészt gyengénlátó gyerekeknek speciális, kitapintható atlaszokat juttatunk el, valamint országos kampányt szervezünk a glaukóma szűrésére együttműködésben a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével.

A nők támogatása is szívügye a cégnek, kiknek segítetek és milyen eszközökkel?

A L’Occitane Pour Elles nevű projekt keretében, nők által alapított start-up cégeknek hirdettünk versenyt, amelyben a nyertesek anyagi és szakmai támogatást kaptak. Egy hasonlóan fontos kampányunk keretein belül a Burkina Fasóban élő és dolgozó nőket támogatjuk. Burkina Faso fontos szerepet tölt be cégünk életében, hiszen termékeink egyik alapvető összetevőjét, a shea vajat onnan szerezzük be. Sajnos a régióban átlagosan ötből csak egy nőnek van lehetősége megfelelő oktatásban részesülni, írni és olvasni tanulni. A shea vaj előállítása idénymunka, így a szüretelést végző nők a szezon végeztével gyakran semmilyen más bevételhez nem jutnak. Hogy ezt kiegyensúlyozzuk és állandó jövedelemhez jutassuk őket, megfelelő képzéseket biztosítunk számukra, és támogatjuk a tanulmányaikat, így segítve őket abban, hogy öngondoskodóvá válhassanak.

Mit gondolsz, mitől válik egy cég hitelessé, amikor egy jószolgálati ügy mellé áll?

A L’Occitane nem végez állatkísérleteket és szerintem ez egy olyan alapvető világszemlélet és értékrend, amit nem is kell reklámozni. Számos olyan ügyet támogatunk, amelyekről az emberek többsége nem tud. Nem ezzel szeretnénk a márkát eladni, meggyőződésből állunk a számunkra fontos ügyek mellé. Nem attól leszünk többek, hogy óriási hírverést csinálunk egy jótékonysági kampánynak, hanem attól, hogy összefogunk és teszünk érte.

Milyen fő vezérlőelvek számítanak még?

Természetes kozmetikai cég lévén, a legfőbb inspirációnk a föld, ezért törekszünk arra, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjunk. Az utánunk jövő generációra is gondolva, anyacégünk kikötötte, hogy mérsékelnünk kell a természeti erőforrások felhasználását. Erre jó példa, hogy bár az Aqua Réotier termékcsaládunk fő alkotóeleme a Réotier forrás, évente legfeljebb 0,04 százalékát használhatjuk fel a forrás vizének. A L’Occitane-nak több hasonló törekvése van: organikusan termesztünk, az ökoszisztémát faültetésekkel védjük, és óvjuk a szaktudást, a tradíciókat és a helyi termelők munkáját.

 

Bővebben a témáról a decemberi Marie Claire-ben olvashattok.