Jamie Siminoff 2011-ben a saját garázsában megalkotta az első olyan videós ajtócsengőt, amely wifi segítségével élőben közvetíti és rögzíti a képet (és a hangot), a lakásodhoz érkező emberekről, akikkel még beszélgethetsz is. 2013-ban alig néhány alkalmazottja volt, de hitt az általa megalkotott termékben, így szerencsét próbált a Cápák között amerikai verziójában. Találmányát akkor „DoorBotnak” nevezte el. Siminoffnak azért volt szüksége befektetőkre, mert képtelen volt egyedül finanszírozni, hogy meginduljon a Doorbot tömeges gyártása és értékesítése. A férfi üzlete azért tűnt rizikósnak az amerikai cápáknak, mert az előértékesítéssel sem sikerült megközelítenie az induláshoz szükséges összeget. „Van egy jó terméked, és egy küldetésed, hogy csökkentheted a környéken a bűnözést. Ám ez önmagában nem elég ahhoz, hogy én ebbe befektessek” – mondta az egyik üzletember Jamie-nek, aki végül ajánlat nélkül tért haza.
A férfi 2018-ban úgy fogalmazott, hogy bár üzlet nélkül távozott a műsorból, megfogadta a cápák kritikáit. „Minden, ami a műsorban történt, rávett arra, hogy kitartsak, és valami igazán sikeres terméket építsek a munkatársaimmal” – magyarázta. A régi-új termék a Ring nevet kapta, és bebizonyította, hogy képes csökkenteni a betörésekhez kapcsolódó bűncselekmények számát. Ehhez már valóban szükség volt egy befektetőre, aki azonban a sikerműsoron kívül érkezett. Sir Richard Branson milliárdos üzletember volt az, aki meglátta a lehetőséget Siminoff találmányában, és 28 millió dollárt fektetett be a Ringbe.
„Ez így rózsaszín álomnak tűnik. Viszont nem volt az. Nem arról van szó, hogy az irodában éjszakázol, de tudod, hogy a végén minden összejön. Éjszakázol a találmányod felett a garázsban, teljesen képlékeny, hogy valaha sikeres lesz-e a terméked, csomó olyan dolgot kell csinálnod, amihez egyébként nem értesz (könyvelés, tárgyalások stb.). Rengeteget kell utaznod, ez ugyan szórakoztatónak tűnik, de nem az.
Inkább alszol a reptéren, mint szállodában, mert így spórolsz.
Vörös a szemed, annyira fáradt vagy. Egyik lehetséges befektetőtől mész a másikig. Kicsit olyan időbeosztással kell élned, mint a sportolóknak. A találmányod teljes elköteleződést igényel. Mindezt nem tudod végigcsinálni, ha csak a pénz számodra a motiváció. Mellette nekem ott volt a küldetés is, hogy biztonságosabb helyen éljünk” – olvasható Siminoff nyilatkozata az Entrepreneur oldalán. A férfi hozzátette azt is, hogy aki nem számol a szerencsével, az bolond. Szerinte ugyanis a szerencse, és az olyan műsorok, mint a Cápák között, elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy termék, vagy szolgáltatás sikeres legyen.
A Ring idővel elérhető lett olyan áruházakban, mint a Target és a Walmart, onnantól kezdve pedig nem volt megállás. Az árától függetlenül elkapkodták az emberek. És hogy mit csinált Siminoff? Nem dőlt hátra és nem lógatta a lábát. Rátette a termékek dobozaira a saját e-mail-címét, és megkérte az embereket, hogy írjanak neki véleményeket, észrevételeket a termékről. Ennek segítségével eszközölt változtatásokat rajta, ha szükségesnek találta. A Ring pedig akkora siker lett, hogy 2018-ban az Amazon megvásárolta azt 1.2-1.8 milliárd dollár becsült értékben. Siminoff a Ring alapítója és feltalálója, ma is a cég vezérigazgatója, melynek csak a tulajdonosa lett az Amazon. A Ring jelenleg hétféle ajtócsengőt, valamint biztonsági kamerákat, biztonsági rendszereket és intelligens világítást is értékesít.
Jamie pedig újabb és újabb ötletekkel áll elő. A ma már 46 éves üzletember még a Cápák között műsorba is visszatért, méghozzá a 10. évad egyik epizódjában vendégcápaként. Mellesleg ő lett a csapatban a leggazdagabb befektető.
Bár ma már egy játékos kvíz segítségével lehet visszajelzést adni a megvásárolt termékekről, a Ring oldalán még most is elérhető Jamie e-mail-címe, ha esetleg valaki írni szeretne neki…
Fotó: Getty Images