Feltörekvők: Gerő Kata, a Marlon testradír megálmodója

2014. szeptember 25.
A huszonéves Gerő Kata eleinte csak saját, problémás bőrére keresett megoldást. Otthoni szépségápolási praktikáit aztán mások is megkedvelték – népszerűsége pedig azóta is töretlennek bizonyul. Sőt...

Néhány hete tele vannak a közösségi oldalak olyan fotókkal, ahol lányok, fiatal nők, sőt még gyerekek arca és teste is össze van „piszkítva” Marlonnal. Mit lehet tudni róla?

A Marlon egy szépségápolási termékem, egy természetes alapanyagokból álló testradír, amelynek fő összetevője Brazíliából érkezik, ezért választottam neki brazil férfinevet.

Alig pár hónapja kezdted el a forgalmazását, máris annyi a megrendelésed, hogy új helyekről kell beszerezned az alapanyagokat egy lényegesen nagyobb mennyiséghez. Mi az, amiben más, amitől szerethetőbb, mint a többi hasonló készítmény?

Az összetételét tekintve 100 százalékban természetes alapanyagokból áll, és már az első alkalom után érezni a hatékonyságát. Ez nem ámítás, tényleg így van. Aki eddig kipróbálta, mind beleszeretett. Hogy mire jó? Röviden azt szoktam mondani: adios narancsbőr, bye-bye ekcéma, viszlát, akne, hello, egészséges, feszes bőr! Ezzel talán a leglényegesebbeket össze is foglaltam. Nők, férfiak, gyerekek, kismamák egyaránt használhatják, épp a természetessége miatt.

Nem tartottál attól, hogy egy eddig ismeretlen terméket kell bevezetned a piacra?

Dehogynem, sőt a környezetemben lévő emberek, a szüleim, a barátaim egyáltalán nem hittek benne. Viszont rengeteget teszteltem a terméket, tárgyaltam az alapanyagok beszerzési helyeit illetően, és ötleteltem a marketingen, hogyan és milyen stílusban, formában vezessem be, kommunikáljam. Szóval rengeteg munkám van benne, de ami ennél fontosabb: a megrendelőim érzik, hogy alapvetően mi a célom vele. Azt, hogy Marlonnal egy adag szeretet szeretnék átadni. Úgy gondolom, a mai világban igen fontos az énidő. Minden nőnek jár az, amit a néhány perces testradírozás élménye nyújt. Szeretném magasabb szintre emelni bőrradírozás kultúráját.

Nincs kozmetikus-, sem bőrgyógyász-előképzettséged. Mégis hatékony a terméked, ami a saját ötleted alapján készült el. Mit kell tudni Gerő Katáról?

Ausztriában és Spanyolországban jártam egyetemre, innováció és menedzsment turizmus szakon szereztem diplomát. Külföldi tapasztalataim során ez a mondás fogott meg a legjobban: „Create the things you wish existed.” Számomra ez annyit jelent: ha szeretnéd, hogy egy jó dolog létezzen a te környezetedben is, hozd létre magad! Bár a világban vannak hasonló termékek, én nem azok terjesztésében gondolkodtam, hanem egy új, magyar produktum előállításában. Amikor hazajöttem Magyarországra, három évig egy multinál dolgoztam, és elég volt. Azt már tudtam, hogy az nem az, amivel szeretnék foglalkozni.

Miért pont a bőrápolás? Honnan jött a márkanév ötlete: Friends with Benefits?

Sajnos évekig problémás volt a bőröm, de a szüleim mindig azzal nyugtattak, hogy „majd elmúlik kislányom, ne aggódj”. De persze én aggódtam, mert nem javult a helyzet. Változtatnom kellett természetesen a táplálkozásomon is, de egyszer eljött az a pont, amikor azt éreztem: nem tudok tovább várni, elegem van abból, hogy nem hatnak a hormontartalmú gyógyszerek és a méregdrága kozmetikumok sem. Így indult el, hogy begyűjtöttem szépen az általam jónak vélt természetes alapanyagokat külföldről, és otthon a konyhámban elkezdtem a kevergetéseket, teszteléseket. Hosszas keresgélés után megtaláltam a megfelelő céget, és az ő szakértelmük, tanácsaik segítségével közösen fejlesztettük ki a Marlon receptúráját.

Akkor Marlon a konyhádból indult útjára?

Hát tényleg vicces kezdet volt, mert olyan sokan kezdték el hirtelen szeretni, hogy volt, amikor otthon 100 kg kávét daráltam le, én magam, kézi darálóval. Aztán tárgyalás tárgyalást követett, és így született meg egy együttműködés az immáron tizenöt éve sikeresen működő, bérgyártó céggel. Tehát a Marlont laboratóriumi körülmények között, jó néhány orvos által is bevizsgált teszteket követően állítják elő.

Említetted Brazíliát. Honnan érkeznek még az alapanyagok?

A barna cukor Mauritiusról, az olívaolaj Toscanából, a tengeri só Szicília partjairól, a kávé pedig Brazíliából.

Tehát az egyszemélyes vállalkozás pillanatok alatt kinőtte magát…

Valóban teljesen egyedül kezdtem, a párom volt, aki a cégalapításkor a segítségemre volt a tanácsaival, de a marketinges feladatoktól kezdve a postai feladásokig mindent én akartam intézni. Aztán beláttam, hogy túl rövid egy nap, így már többen vagyunk az irodában, a laboratóriumi munkákat, a csomagolást is természetesen több személy végzi.

És a következő lépés?

Szeretnék Európa más országai felé is nyitni. De ami a legfontosabb: alig várom, hogy bemutassam nektek Marlon barátait is.

A sok munka mellett mi az, ami igazán ki tud kapcsolni?

2009-óta a hullámok rabja vagyok. A kinti egyetemi tanulmányaim alatt próbáltam ki a Kanári-szigeteken a hullámlovaglást. Autodidakta módon tanulom, az óceánon szerzett barátaimmal. Amikor csak tehetem, elutazom szörfölni – ez egy örökös tanulási folyamat, nem lehet megunni.

Fotókwww.fwbskin.comwww.lacremechantilly.com