Egy magyar üzletasszony világsikere a szépségiparban

2015. november 16.
Az Erboriannal találkozhatunk a kozmetikák polcain, a termékek elegáns csomagolásból, és a címkéken olvasható koreai gyógynövényekból valószínűleg azonnal egy színvonalas, külföldi luxusmárkát sejtünk a név mögött. Ez persze így is van, azt azonban biztosan nem tudjuk, hogy a márka egyik alapítója a magyar származású üzletasszony, Berényi Katalin. Az Erborian alapítója koreai szépségtitkokról és a kozmetikai ipar nehézségeiről mesélt nekünk.

Honnan jött az ötlet, hogy megalapítsák az Erboriant?

Koreával kozmetikai pályafutásom első felében ismerkedtem meg, amikor még Dél-Korea is egy igen zárt ország volt. Azonnal beleszerettem a koreai gyógyfüvek használatába, a fantasztikus természetes kezelési módszerekbe, csak természetes és növényi eredetű hatóanyagokkal, és az ország természetes szépségébe. Már egy pár évvel előbb az Egyesült Államokban alapítottam egy kis vállalatot és egészen természetes módon vágtam bele ebbe a  második vállalat alapításába, amikor megismerkedtem a jövendő partneremmel, Hojung Lee-vel.

Hogyan ismerkedett meg üzlettársával, Hojung Leevel?

Párizsban éltünk mindketten és tagjai voltunk agy női üzleti társaságnak. Ennek keretében ismerkedtünk meg és fedeztük fel , hogy mindketten a L’Oreal cégnél dolgozunk, anélkül, hogy ott valaha is találkoztunk volna. Hojungnak nagy tapasztalata volt a kozmetikai termékek fejlesztésében, én pedig marketing igazgató voltam. Szakmai tapasztalataink tehát természetes módon kiegeszítették egymást.

Viszonylag fiatal márkáról van szó. Meséljen kicsit a kezdetekről: sok volt a nehézség, vagy azonnal megérkezett a siker?

Természetesen nem! A kozmetika egy fantasztikusan nehéz iparag és piac, sokan próbálkoznak, de nehéz tényleg betörni a piacra. Nekünk egyrészt szerencsénk volt, mert több termékünk bestseller lett már az első években, másrészt pedig sok kitartással fokozatosan építettük fel az üzletet, Franciaországgal kezdve, majd Európa és végül a messzebb lév országok, Ázsia és Amerika.

A márkában tradíció és innováció keveredik. Mik azok a hagyományos szépségápolási rítusok és alapanyagok, amik nagy hatással voltak Önökre a termékek megalkotásakor?

Az első megdöbbentő dolog a fantasztikusan bonyolult koreai szépségápolási szisztéma, vagy rituálé. A koreai nőknek a szép bőr egy társadalmi nyomás, ezért sok pénzt és időt fektetnek bele. Egy koreai nő sokszor 10 terméket használ reggel es ugyanennyit este. Ez a rengeteg termék természetesen egy európai nő számára elképzelhetetlen, és az Erborian pontosan erre építi a termékfejlesztési filozófiáját: a termékeink túlnyomóan „hibrid” termékek, amelyek több koreai szépség lépcsőt tömörítenek egybe. Ezzel a módszerrel kevesebb termék is elég a koreai nőkéhez hasonló szép bőr eléréséhez.

Fontos még a természetesség, a koreai gyógynövények használata is. Milyen különleges növények kerülnek a krémekbe, kozmetikumokba?

Sok érdekes és igen gazdag koreai gyógynövényt használunk, termékeink sokszor 5 és 15 különböző növényi összetevőt, vagy hatóanyagot tartalmaznak. A kedvencem a 6 éves koreai ginzeng, amelynek fantasztikus öregedéslassító hatása mindenhol ismert. Az Erborian például a 6 éves koreai vörös ginzenget használja a Ginseng Royal termékcsaládban, amelynek gyorsan ható fiatalitó, ragyogást-fokozó és természetes ránctalanító hatása bizonyitott.

Hogyan ápolják szépségüket a koreai nők? Mi a titka sokáig fiatalos külsejüknek?

A koreai nők állandóan foglalkoznak a bőrükkel és ha lehet, természetes termékeket használnak. Nem csak hogy sok időt töltenek a fürdőszobában, de jól is választják meg a termékeket. Kétszeres arctisztítás után (nincs szép bőr, ha nincs tiszta bőr!) egy hidratáló tonikot, majd szérumot (vagy szérumokat) használnak, majd krémet és szemkrémet tesznek fel, mielőtt elkezdenék az alapozást és a sminkelést.

A márka esetében a koreai vonal dominál. Hogyhogy nincsenek magyar szépségtitkok ihlette termékek is?

Az igazság az, hogy a vonalban vannak magyar szépség titkok is, de ezek bele vannak ágyazva a termékekbe. A kommunikáció vonala természetesen a koreai vonal.

Magyarországon valószínűleg kevesen tudják, hogy ennek a high end márkának hazai gyökerei vannak. Nem szeretné erősíteni ennek tudatát a magyar piacon?

De nagyon szeretném! Ezúttal is szeretném megköszönni az Ön és újságíró kollegái, valamint kereskedelmi partnerünk, a Marionnaud segítségét.

Egyébként milyen gyakran látogat haza?

Elég sokat vagyok otthon, tulajdonképpen ahogy lehet és a munkám és az utazások megengedik. Egyrészt , mert magyar vagyok, másrészt szeretem az év egy részét itthon tölteni.

Mi hiányzik a legjobban itthonról?

Sok minden, a szüleim, a magyar barátaim, a magyar ízek és tájak, és persze a közvetlen kapcsolat az emberek között.