A C-beauty, a kollagén-fogyasztás új módja, valamint az Instagram-kompatibilis csomagolások trendje várhatóan tömegeket fog megmozgatni világszerte. Egy friss, éves előrejelzésében, amelyet a Foreo svédországi és sanghaji kutató-fejlesztő központ adott ki, bár szerepelnek olyan trendek, amelyek előretörése várható volt, rengeteg izgalmas meglepetés is szerepel.
1. C-Beauty (szépségápolás kínai módra)
A koreai- és a japán szépségápolási hagyományokkal szemben a kínai szépségápolás új és modern módon tekint a bőrápolásra, melynek alapja a technológiai fejlődés. A C-beauty termékekben tehát a technológia van előtérben, a hagyományos gyártókkal szemben ezt a trendet az innovációk mozgatják! Új gyárnyitások, fejlesztések, a határok feszegetése a szépségiparban, intelligensebb termékek: ezek fogják meghatározni a következő 12 hónap C-beauty fókuszú iparágát. Nem meglepő, hogy ma a C-beauty piac a leggyorsabban növekvő piac a világon: csak a sminkeladások 30%-kal nőttek, és az új technológiáknak köszönhetően számos piacon további nagymértékű növekedés várható 2019-ben.
2. Szezonalitás
A „bőrápolás” és a „szezonalitás” szavakat ritkán használtuk eddig együtt, pedig 2019-ben pontosan ez fog történni, beköszönt a szezonális bőrápolás ideje! Másképp fogalmazva, a szépségápolási eszközök és bőrápolási rutinok az évszakok szerint fognak változni! Télen például egy infrával kiegészült melegítő arcmaszk kezelés lesz ideális a bőrünknek, míg nyáron hűtő technológiát alkalmazhatunk a bőr nagyobb védelmében. Legyen kellemes, ami egyben hasznos, cserébe pedig szép bőr lesz az eredmény – legyünk tehát nyitottak a szezonális bőrápolásra!
3. Aktív szépség
2018-ban láthattuk, hogy számos smink- és bőrápoló termék jelent meg az ‘aktív szépség’ kategóriában, amely bizonyítja, hogy a vásárlók az egészségre és a wellnessre a szépségápolási rutinjuk szerves részeként tekintenek. A Tarte és az E.L.F kozmetikai márkák is kijöttek olyan szépségápolási kollekciókkal, amelyeket kifejezetten edzőtermi használatra fejlesztettek ki, kijelölve azt az utat, ahol a szépségápolás és a wellness egyre többször fonódik majd össze. Szépségápolási eszközeinket, pl. arctisztítónkat a jövőben az edzőterembe is magunkkal visszük, csakúgy, mint egy hajkefét!
4. Otthoni szépségápolási eszközök térhódítása
2018-ban szemtanúi lehettünk az otthoni arcápolás felemelkedésének. Sok cég dobott piacra kifejezetten otthoni használatra kifejlesztett termékeket. A spa-minőségű arcmaszkoktól kezdve az otthoni mélytisztító kezelésekig a szépségipar kifejezetten törekedett arra, hogy a minél több beauty készüléket kínáljon otthoni használatra. Ahogy az Uber és az Airbnb felkavarták a közlekedés és a szállodaipar állóvizét, úgy ez a beauty-tech irányzat is várhatóan nagy hullámokat vet majd a szépségiparban. Lehet, hogy a drága szépségszalonoknak végleg leáldozott?
5. Instagram-kompatibilis csomagolás
Igen, ez egy fogalom. Ha valami nem tűnik fel az Instagramon, valószínűleg meg sem történt. Ez az év is a kinézetről szól majd és a szépségmárkák is azon fáradoznak, hogy minél inkább lenyűgözzék beauty fanoknak. Gondoljunk bele, mit tett le az asztalra a Glossier, a Tilbury vagy a FOREO, amelyet számos újdonság követ majd. Limitált kiadású szettek, szezonális csomagolások és ragyogó insta-kompatibilis termékek érkeznek az évben. Még ha távol is tudjuk tartani magunkat az Instagram hírfolyamtól egy időre, ezek a termékek akkor is magukért beszélnek majd.
6. Testreszabott szépség
A Coca-Cola a neveinket a palackjaira helyezte, majd a legnagyobb divatházak, mint például a Gucci és a Burberry újra felpörgették a monogram divat trendjét. 2019-ben látni fogjuk, hogy a szépségiparban is egyre több termék lesz testreszabható. Ebben az évben, ha valami nem személyre szabható, akkor nem is nagyon fog labdába rúgni. A hívószavak: előre programozott készülék és mesterséges intelligencia. Csakúgy, mint a nemrég bemutatott FOREO LUNA fofo esetében, ami személyre szabott szépségápolási rutint alakít ki használója számára. Készüljünk fel, hamarosan ehhez hasonló termékekkel lesz tele fürdőszobánk!
7. Szuperélelmiszerek
Egy trendelőrejelzés sem lenne teljes a szuper-élelmiszerek említése nélkül, amelyek egyik idei főszereplője egyértelműen a kollagén, egészen pontosan a szájon át elfogyasztható kollagén lesz. A másik sikergyanús összetevő a Witch Hazel (csodamogyoró, vagy varázsmogyoró): a cserje kivonata tonizáló képességéről és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert. A Pinteresten 305 százalékos emelkedés volt a csodamogyoró-keresésekben, ami alátámasztja az érdeklődés fokozódását. Hasonlóképpen a Google Trends adatai azt mutatták, hogy a kollagénre való rákeresés még sosem volt ilyen magas.
Fotó: Profimédia – Red Dot