Átfogó felmérést készített a magyarok deófogyasztásáról a Nielsen adatelemző cég. Legújabb sajtóközleményükből kiderül, 2018. május és 2019 áprilisa között 13 milliárd forint fölött költöttünk az izzadás elleni harcra.
Ez körülbelül 20 és fél millió darab terméket jelent, vagyis öt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Na de nézzük, pontosan mire is költöttünk pontosan ennyit? A forgalomban lévő dezodorok több mint 60 százaléka kimondottan izzadásgátló, ezt a kategóriát pedig úgy tűnik leginkább drogériákban vásároljuk. Budapest és környéke élen jár egyébként a verejtékezés elleni küzdelemben, a forgalom, mind értékben, mind darabszámban több mint egy harmadát a főváros és környéke adja.
Tarol a női és uniszex részleg
A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A felmérés szerint a női és uniszex termékeket vesszük leginkább, ez mind az értékbeli, mind a darabszámbeli forgalom közel kétharmadát jelenti. A kiszerelések közül leginkább a spray-t szeretjük (közel 50%). Ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben. „Futottak még” kategóriában pedig a gél és krém alapú izzadásgátlók szerepelnek.
Saját márkás kedvencek?
A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet. A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.
Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.
Fotó: Profimedia – Red Dot