18 éves Down-szindrómás lány a Gucci új szempillaspirál-modellje

2020. július 07.
A Gucci Beauty a legújabb, Gucci L'Obscur szempillaspiráljának arcául ezúttal egy tényleg különleges modell választott. A 18 éves Down-szindrómás modellt, Ellie Goldsteint egy olyan ügynökség közvetítette ki, akik a médiában eddig kirekesztett, de legalábbis alulreprezentált emberek képviseletét tűzték ki célul.

A Down-szindrómás, ilfordi (Essex, Nagy-Britannia) tinédzser modell számára többszörösen is nagy szó a Gucci Beautyval közös projektje. Egyrészt ez élete első modellmunkája az olasz luxusbranddel, másrészt pedig egészen különleges példát mutat mostantól számos nagy márka számára – legalábbis ami a kampányarcok kiválasztásának sokszínűségét illeti.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

In this series born as a result of the Instagram scouting #theguccibeautyglitch created in collaboration with @GucciBeauty and under @AlessiaGlaviano’s artistic direction, photographer @DavidpdHyde sought to “push the boundary of beauty by having different types of beautiful faces and bring them together as one unity” in order to convey the concept that “beauty is everywhere and exists in every person”. As a photographer, his view on makeup is that it is a tool “that should always try to enhance beauty. Recently I used makeup almost as if artists using paints, to bring out the artistic elements or to enhance a message”. David strongly believes that fashion and photography can have a positive impact on society and foster change. “Since the medium exists, particularly in the twentieth century, photography has changed how we see the world”. See all the shots via link in bio. Full credits: Styling @mrsemilyevans Makeup @bryanna_angel_mua Hair @ryonarushima Assistance @laetitiadumez Models: @elliejg16_zebedeemodel @ Zebedee @enamasiama @ Anti London @jahmaljb @ First @Kadri_Vahersalu @ Milk @yiruoyii @ D1 London @Sarah.Batt @ Wild London

Vogue Italia (@vogueitalia) által megosztott bejegyzés, Jún 16., 2020, időpont: 8:04 (PDT időzóna szerint)

A Gucci L’Obscur szempillaspirál kampányfotóit az olasz Vogue online mutatta be a Photo Vogue Festival együttműködés keretében, mégpedig a társadalmi érzékenyítés jegyében. A fotókat David PD Hyde készítette, de a modell ügynöksége sem éppen hétköznapi választás. Ellie Goldsteint ugyanis az a Zebedee Management képviseli, amely kifejezetten olyan tehetségeket karol fel, akik „a médiában eddig kirekesztett kategóriákat képviselik”, azt remélve, hogy ezzel is fokozni tudják a társadalmi egyenlőséget a hasonló projektek modelljeinek kiválasztásában.

Ellie négy másik modell mellett szerepelt a projektben, ennek kapcsán pedig a Gucci hivatalos közleményében azt írta, „céljuk a feltörekvő tehetségek támogatása volt, valamint a nem szokványos és nem sztereotip szépségkoncepciók népszerűsítése”.  A Gucci és a Vogue Italia 2020 januárjában elindult projektjét a #theguccibeautyglitch hashtag alatt találjátok az Instagramon, ahol a másik négy modell, Jahmal Baptiste, Enam, Kadro Vahersalu és Ruoyi Yi is feltűnik.


A júniusban a Gucci Beauty Instagram-feedjében közzétett fotók közül a Goldsteint ábrázoló, legnépszerűbb kampánykép több mint 800 000 lájkot kapott, amire maga is kommentelt. „Szeretem ezt. Köszönöm ezt az elképesztő lehetőséget, és azt a csodálatos fotózási napot is.”

Láttad már?