A Z generáció fiatal, sminkérzékeny és egyre nagyobb teret kapó tehetségeiről a The Guardian is beszámolt egy izgalmas körképben, de a beauty boyok a legforróbb kozmetikai trendeket összesítő Cosmetify Index első negyedéves jelentésének befutói között is komoly szeletet hasítottak ki maguknak (a dobogó első két helyét elhozva, a harmadik, Huda Kattan volt csupán női smink-influenszer). A fiatal, kreatív srácok leszámolnak mindenféle eddigi, nemek közti előítélettel a sminkek terén, olyan kreációkat, posztokat alkotva, amelyek követők milliós tömegeit vonzzák.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Akad köztük ténylegesen zöldfülű, egy képzett is, aki a nulláról építette magát fel, és aki iskolapadban szerzett tudással támasztja alá tehetségét. A 17 éves Elliot Ceretti például az autodidakta vonalon indult a RuPaul Drag Race 10. évadának befejezése után. A The Gurdian cikke szerint a tini egy helyi üzlet legolcsóbb sminktermékeivel töltötte meg kosarát, miután a show egyik szereplője, Aquaria make-upjai megihlették. Még aznap este, miután mindenki lefeküdt a családjában, életre keltette a sminkszerek segítségével a drag-énjét – Ella Souflee néven –, amelyről a mai napig lenyűgöző posztokat is megoszt.
Bár a CoverGirl sminkmárka már 2016-ban felavatta első férfimodelljét, a 17 éves James Charles személyében, azért a közösségi médiát leszámítva még nem túl gyors a fiúk szárnyalása. A print magazinok szépségeditorialjaiban csak elvétve bukkannak fel (pl. Harper’s Bazaar). A sminkmárkák érezhetően nyitottabbak a „boy make-up” irányában, jó példa erre a Maybelline és Manny MUA partnersége, de ott van Bretman Rock is, aki 19 évesen, két évvel ezelőtt már a ColourPop és a Morphe sminkmárkákkal kollaborált, hogy az eggyel idősebb generáció tagját, Jeffree Start ne is említsük, akinek mára már saját márkája is van. Természetesen nagy számú fiú sminkmodellel.
Láttad már?
Az online beauty boy közösségek egyre jobban megizmosodtak az utóbbi években, gendersemlegességet hirdetve a sminkek világában. James Charles egy-egy YouTube-videójával például 61 ezer fontot keres (23 millió forintot) és ha a prémiummárkák még nem is, de számos óriás veti ki hálóját a nemi „sminkegyenlőtlenséggel” leszámolni kívánó nagy nevekre.
Közülük mutatunk most 3 figyelemre méltó kedvencet!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon