Az online vásárlások száma a világjárvány hatására az egekbe szökött, ami szükségszerűen megannyi kapcsolódó virtuális szolgáltatás megszületését inspirálta. A virtuális próbafülke vagy hajszínező app mellett ilyen volt többek között a virtuális sminktükör, aminek segítségével számtalan márka termékeit lehet vásárlás előtt tesztelni. A virtuális sminkpróba műfajába a Google is beszállt.
Képünk illusztráció!
Míg számos márka jóval a pandémia előtt meglátta a virtuális kipróbálásban rejlő lehetőségeket, addig a többség csak a krízis alatt ismerte fel ennek erejét. Így volt ezzel a Google is, ami nemrégiben egy extraszolgáltatással bővítette keresőmotorját: lehetővé teszi számos márka által kínált sminkszolgáltatás tesztelését. A Google a ModiFace-szel és a Perfect Corppal, a kiterjesztett valóság technológiájának két piacvezető vállalatával működött együtt, hogy a felhasználók átélhessék, milyen az, amikor különböző tónusú és textúrájú rúzsokat, szemhéjpúdereket tesztelnek virtuálisan. A szolgáltatás jelenleg csak az USA-ban elérhető, de rövid időn belül az egész világra kiterjesztik majd.
Az előrejelzések alapján a valóságos üzletek nem tűnnek el a piacról, hosszú távon azonban az online piactér további erősödése várható – ahol azok a márkák hasítják a legnagyobbat, ahol a vásárlás élménye a valósággal vetekszik.
Forrás: premiumbeautynews Fotó: Getty Images