Anti-aging hidratálók, ránctalanító szérumok, sőt sminkek: giga választék áll rendelkezésre manapság azoknak, akik a legtöbbet szeretnék a külső tekintetében kihozni magunkból. Mindez természetesen éppúgy férfiaknak is rendelkezésre áll, csak választani kell a sokszínű kínálatból. Ez pedig úgy tűnik, nem jelent különösebb nehézséget a férfiak számára, a világ számos országában, különösen Japánban, Kínában és az Egyesült Államokban nagyon kilőtt a férfikozmetikum-piac. Igazi boomnak lehetünk tanúi, ahol a férfi kozmetikumok piaca folyamatosan, stabilan nő, mostanra pedig úgy látszik, Japánban teljesen be is ért. Olyannyira, hogy egy magára valamit is adó, átlagos fiatal japán férfi, nagy eséllyel már komoly férfi szépségrutinnal és beauty must have sereggel éli mindennapjait. A szigetország közösségi média, különösen a TikTok terén is elkényezteti a Z generáció férfi tagjait szépségtartalmakkal.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Szépségtutorialok, tippek és szépségápolási termékek sokaságát teszik közzé kifejezetten pasiknak, akik komoly összegeket költenek a fontosabb beauty kedvencek beszerzésére. A ’90-es évek közepén született férfiak havonta közel 20%-kal költenek többet kozmetikumokra, mint a teljes japán lakosság – írta a jelenségről a Nikkei Asia. A gazdasági napilap információi szerint kedvenceikre átlagosan több mint 2000 jent (kb. 15 eurót) fizetnek ki, ami több, mint a nők által elköltött összeg. Az különösen árulkodó, hogy míg a kozmetikai piac Japánban 2020-ban visszaesett a járvány miatt, a férfi kozmetikai szegmens 4%-kal nőtt.
Ebben persze benne lehet a videókonferenciák és a kijelzőn megjelenő arckép, a külső fontossága is, de állítólag a férfi kozmetikumok iránti fokozott őrület már korábban szárba szökött. 2018-ban a Chanel elindította a Boy de Chanel nevű sminkvonalat férfiaknak, benne körömlakkal, szemöldökceruzával, ajakbalzsammal, korrektorral, színezett folyékony alapozóval.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Persze számos más márka is kínál férfi kozmetikumokat, Alex Rodriguez, volt baseballsztár a Hims & Hersszel együttműködve jött ki saját sminkkollekciójával férfiaknak, nem beszélve az uniszex szépségtermékekről, amelyeket a The Ordinary, az Absolution, az Aesop és az Eyden is beépített a terméksorába. Ez a tendencia egyre erősebbnek tűnik, ráadásul nem csak Japánban. Szakértők szerint nem valószínű, hogy elmúlik, így kíváncsiak vagyunk, hogy e téren még mi mindent e tekintetben a jövő…
Forrás: Premium Beauty News