A tinik szépségkedvenceit sorjázó cikkünkben rögtön két generáció (a 1995 és 2009 között született Z fiatalabb, és a 2010-ben vagy utána született alfa generáció idősebb tagjai) ízlését is nyomon követjük a fiatalok must have márkái után kutatva.
Modern tini bőrápolás, a maximalisták sportja
A serdülőkor elérésével (12-13) sokaknál jön a szépségápolás fontossága, amely az utóbbi években egyrészt felértékelődött, másrészt egyre fiatalabbakat is érdekel, érdekelhet. Ma már szinte semmi különös nincsen – legalábbis a mai tinédzserkorú gyerekek szülei számára –, abban, ha a tizenéves lányuk pár hetente manikűröshöz szeretne járni, vagy a kedvenc „barátnős” tevékenységének a drogériák polcainak és kínálatának feltérképezését tartja a barátnőivel (talán emlékszünk még a nem is olyan rég kezdődött és még ma is tartó, Sephora Kids-jelenségre).
Megnéztük, hogy nemzetközi szinten milyen márkákkal érdemes tisztában lennünk, ha szeretnénk követni a mai tinédzserek ízlését, és a tini bőrápolási trendeket. Ne féljünk tőle, nem ciki ezek közül egy-egy nekünk tetsző termékre beruházni, ugyanis a tinédzser must have márkákat számos világsztár is használja, és nem feltétlenül az alfa vagy a Z generáció tagjai közül.
1. e.l.f. Cosmetics
View this post on Instagram
Szinte mindenhol ott van ez az egészen pénztárcabarát, mégis meglepően minőségi márka, de legalábbis a TikTokon biztos. A virálissá vált és a „skinimalizmus” trendjét támogató brand termékei az egyszerű, de mégis hatékony bőrápolási elveknek felelnek meg. Doja Cat és Olivia Rodrigo is imádják, de a szépséginfluencereknek hála az alfa generáció körében is szuper népszerű tini bőrápolás terén.
2. Sol de Janeiro
@laraisabellema These body sprays by @Sol de Janeiro have been so hyped that I had to try them all. Which one is your favorite? ✨ #soldejaniero #soldejaneirobodymist #soldejaneirocheirosa #soldejaneiroreview #cheirosa #cheirosa62 #cheirosa59 #cheirosa68 #cheirosa40 #cheirosa71 #sdj #rioradiance #afterhourssoldejaniero #summerperfume #perfumetok #perfumetiktok #perfumereview #affordableperfume
Nincs megállás a brazil márka esetében. Az utóbbi egy-két év érezhetően róluk (is) szólt a teljes beauty szektorban, nem csak a tini bőrápolásban. Ínycsiklandó illat, vidám dizájn, és a „Brazilian beauty” életérzés. Sok mindent magabiztosan hoznak, amit egy tinédzser sokra értékel, és kellőképp egzotikusnak tart. Itt van mindjárt a márka termékeinek mennyei illata, a kultikus Brazilian Bum Bum krémnek pedig önmagában is óriási rajongótábora van. A brazil must have-eket Selena Gomez és Hailey Bieber is használják, és nem mellesleg nagyban hozzájárultak a fiatalok közötti népszerűsítésükhöz is.
3. Drunk Elephant
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A részeg elefántról elnevezett márka csak a dekadens nevével borzolhatja fel a szülői idegrendszert, tartalma ugyanis abszolút vállalható. Innovatív formulák jellemzik a clean beauty márkát, amelynek úttörő, szabadalmazott összetevőiért Kourtney Kardashian is odavan. A high-end szépségbrand egyébként a „Sephora Kids” jelenség kapcsán a legjobb példa arra, hogy a tinédzserek és az alfa generáció egyre nagyobb figyelmet fordít a prémium és clean beauty termékekre.
4. Bubble
@drspf Again, if youre not old enough to vote, you dont need a vitamin c serum #bubbleskincare #drsugaireviews #bubbleskincareroutine #affordableskincare #vitamincserum #greenscreenvideo #greenscreen #Inverted
Színes, egészen zabálnivalóan cuki csomagolás és nagyon tartalmas belső jellemzi ezt a kifejezetten tini bőrnek szánt márkát. Érzékeny bőrre fejlesztett formulákkal indulnak – nem titkoltan – a kifejezetten megfizethető kategóriában. Kismillió posztot láthatunk a termékekről a közösségi médiában, rengeteg TikTok-sztár és influencer ajánlja a számos, pl. tinifilmes kollaborációt is bevállaló márkát. A Bubble fő küldetése egyébként – a bőrápolás mellett – az alfa generáció mentális egészségének támogatása.
5. Milk Makeup
@ainaratorneg these jelly tints are perfect for everyday wear @milkmakeup get yours at @sephora or at milkmakeup.com #liveyourlook #milkmakeuppartner
A sminkek terén a Milk Makeup vegán és cruelty-free megközelítése megy nagyot a „tiszta szépség” trend tini rajongói között. A „clean girl” trendnek megfelelő, egyszerű, mégis látványos sminkeket tudnak a márka sikertermékeivel produkálni a tinik és a nem tinik is – köztük Billie Eilish és Hailey Bieber, aki egyébként a márka pirosítójáért van oda.
Fotó: Getty Images