Tini must have kedvencek és az alfa generáció bevált szépségmárkái 2024-ben

2024. november 26.
A nagyobb tinik és a Z generációt követő, a többnyire 2010 után született alfa generáció kedvenceire voltunk kíváncsiak szépségkedvencek terén. Megnéztük, milyen márkákra is fektetik a hangsúlyt a fürdőszobában és a szépségápolásban.
tini-borapolas

A tinik szépségkedvenceit sorjázó cikkünkben rögtön két generáció (a 1995 és 2009 között született Z fiatalabb, és a 2010-ben vagy utána született alfa generáció idősebb tagjai) ízlését is nyomon követjük a fiatalok must have márkái után kutatva.

Modern tini bőrápolás, a maximalisták sportja

A serdülőkor elérésével (12-13) sokaknál jön a szépségápolás fontossága, amely az utóbbi években egyrészt felértékelődött, másrészt egyre fiatalabbakat is érdekel, érdekelhet. Ma már szinte semmi különös nincsen – legalábbis a mai tinédzserkorú gyerekek szülei számára –, abban, ha a tizenéves lányuk pár hetente manikűröshöz szeretne járni, vagy a kedvenc „barátnős” tevékenységének a drogériák polcainak és kínálatának feltérképezését tartja a barátnőivel (talán emlékszünk még a nem is olyan rég kezdődött és még ma is tartó, Sephora Kids-jelenségre).

Megnéztük, hogy nemzetközi szinten milyen márkákkal érdemes tisztában lennünk, ha szeretnénk követni a mai tinédzserek ízlését, és a tini bőrápolási trendeket. Ne féljünk tőle, nem ciki ezek közül egy-egy nekünk tetsző termékre beruházni, ugyanis a tinédzser must have márkákat számos világsztár is használja, és nem feltétlenül az alfa vagy a Z generáció tagjai közül.

1. e.l.f. Cosmetics

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by e.l.f. Cosmetics and Skincare (@elfcosmetics)

Szinte mindenhol ott van ez az egészen pénztárcabarát, mégis meglepően minőségi márka, de legalábbis a TikTokon biztos. A virálissá vált és a „skinimalizmus” trendjét támogató brand termékei az egyszerű, de mégis hatékony bőrápolási elveknek felelnek meg. Doja Cat és Olivia Rodrigo is imádják, de a szépséginfluencereknek hála az alfa generáció körében is szuper népszerű tini bőrápolás terén.

2. Sol de Janeiro

@laraisabellema

These body sprays by @Sol de Janeiro have been so hyped that I had to try them all. Which one is your favorite? ✨ #soldejaniero #soldejaneirobodymist #soldejaneirocheirosa #soldejaneiroreview #cheirosa #cheirosa62 #cheirosa59 #cheirosa68 #cheirosa40 #cheirosa71 #sdj #rioradiance #afterhourssoldejaniero #summerperfume #perfumetok #perfumetiktok #perfumereview #affordableperfume

♬ Originalton – Lara-Isabelle

Nincs megállás a brazil márka esetében. Az utóbbi egy-két év érezhetően róluk (is) szólt a teljes beauty szektorban, nem csak a tini bőrápolásban. Ínycsiklandó illat, vidám dizájn, és a „Brazilian beauty” életérzés. Sok mindent magabiztosan hoznak, amit egy tinédzser sokra értékel, és kellőképp egzotikusnak tart. Itt van mindjárt a márka termékeinek mennyei illata, a kultikus Brazilian Bum Bum krémnek pedig önmagában is óriási rajongótábora van. A brazil must have-eket Selena Gomez és Hailey Bieber is használják, és nem mellesleg nagyban hozzájárultak a fiatalok közötti népszerűsítésükhöz is.

3. Drunk Elephant

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Drunk Elephant Skincare (@drunkelephant) által megosztott bejegyzés

A részeg elefántról elnevezett márka csak a dekadens nevével borzolhatja fel a szülői idegrendszert, tartalma ugyanis abszolút vállalható. Innovatív formulák jellemzik a clean beauty márkát, amelynek úttörő, szabadalmazott összetevőiért Kourtney Kardashian is odavan. A high-end szépségbrand egyébként a „Sephora Kids” jelenség kapcsán a legjobb példa arra, hogy a tinédzserek és az alfa generáció egyre nagyobb figyelmet fordít a prémium és clean beauty termékekre.

4. Bubble

@drspf

Again, if youre not old enough to vote, you dont need a vitamin c serum #bubbleskincare #drsugaireviews #bubbleskincareroutine #affordableskincare #vitamincserum #greenscreenvideo #greenscreen #Inverted

♬ Little Things – Tiqta

Színes, egészen zabálnivalóan cuki csomagolás és nagyon tartalmas belső jellemzi ezt a kifejezetten tini bőrnek szánt márkát. Érzékeny bőrre fejlesztett formulákkal indulnak – nem titkoltan – a kifejezetten megfizethető kategóriában. Kismillió posztot láthatunk a termékekről a közösségi médiában, rengeteg TikTok-sztár és influencer ajánlja a számos, pl. tinifilmes kollaborációt is bevállaló márkát. A Bubble fő küldetése egyébként – a bőrápolás mellett – az alfa generáció mentális egészségének támogatása.

5. Milk Makeup

@ainaratorneg

these jelly tints are perfect for everyday wear @milkmakeup get yours at @sephora or at milkmakeup.com #liveyourlook #milkmakeuppartner

♬ Intergalactic Janet – Ley Soul

A sminkek terén a Milk Makeup vegán és cruelty-free megközelítése megy nagyot a „tiszta szépség” trend tini rajongói között. A „clean girl” trendnek megfelelő, egyszerű, mégis látványos sminkeket tudnak a márka sikertermékeivel produkálni a tinik és a nem tinik is – köztük Billie Eilish és Hailey Bieber, aki egyébként a márka pirosítójáért van oda.

Fotó: Getty Images