A Pharrell-jelenség háttere

2014. április 15. |

Pharrell világkörüli hódítóútjának csúcsára a Happy című slágerrel ért, ezt mind tudjuk. Ezt azonban két évtizednyi sikeres zenei karrier előzte meg... Mi a titka a boldogság nagykövetének?

A kreatív zseni kategóriába tartozó előadó, zeneszerző, producer és divattervező hódító körútjának jelenleg is van aktualitása, miért is ne lenne? A G-Star RAW-val épp a jövő farmerkoncepcióján munkálkodik, miközben a Comme des Garcons parfümöt kreál számára.

A boldogság nagykövete
Pharrell Williams Happy című slágere boldogságvírusként terjedt világszerte. Március 20-án, a boldogság világnapja alkalmából, az ENSZ közös akciót szervezett a népszerű R&B énekessel, és a jótékonysági kampány játékos felhívására Santo Domingótól Szingapúrig születtek a jobbnál jobb videó-változatok. Több mint száz országból láthattunk az eredeti mintájára készült klipeket. A budapesti verzió – a Speedzone Production jóvoltából – szintén nagyon profi lett, még a legjobb magyar imázs filmként is megállja a helyét.

Zenei zseni
Pharrell azonban producerként már eljutott a világcsúcsra, amikor a neve tavaly előadóként is – a Daft Punk formációval való együttműködésének köszönhetően – világszerte ismertté vált. A francia duó számára nem csak szövegeket írt, hanem sikerükhöz a saját hangjával is hozzájárult. A Get Lucky 2014-ben az év legjobb felvétele Grammy-díjat is elnyerte. Ilyen előzmények után az Oscar-díjra jelölt Gru 2 Happy betétdalának nemzetközi „boldogsághimnusszá” válása már csak megágyazott a márciusban kiadott Girl című új szólólemez sikerének.

A kalapos stílusikon
Pharrell mesterien tud menedzselni, ha kell, önmagát is. Érti a módját, miként hívja fel magára a figyelmet extravagáns ötleteivel és külsejével. Ezt bizonyítja a Grammy-díjátadó óta védjegyévé vált kalap története is. A Vivienne Westwood által tervezett fejfedőt a gála után 32 ezer euróért árverezte el az eBay-n, a befolyt összeget pedig jótékonysági célokra fordította. A mindig újító, vagány megjelenésű stílusikon kegyeiért ma már a legnagyobb divatmárkák versenyeznek.

Környezetbarát luxus dizájner
Pedig a divat szekcióban már jó ideje jelen van. Már 2005-ben a Reebok-kal együttműködve elindította saját márkáját, a Billionaire Boys Club-ot és az Ice Cream-et. 2011-ben Louis Vuitton-nak és Monclair-nek tervezett, de a bútordizájnban is kipróbálta magát. Legújabb projektje, saját textilcége, a Bionic Yarn és a G-Star közötti együttműködés, vagyis a jövő farmerének megtervezése. A „Raw for the Oceans” lényege, hogy az óceánokból kihalászott műanyaghulladékokat újrahasznosítják, és az ebből kapott textilből terveznek farmert. A kollekció augusztus 15-től lesz kapható. Pharrell újabban a parfümiparba is beleszagol: a Comme des Garçons 2014 szeptemberében dobja piacra GIRL fantázianevű unisex illatát, amely valószínűleg remekül harmonizál majd Pharrell azonos című albumával.
Lássuk be: többfunkciós kreatívként bármihez nyúl, sikerre viszi – kereskedelmi stratégiai képességeit remekül tudja művészi tehetsége szolgálatába állítani. Jelenleg a világ egyik legsikeresebb művészének mondhatja magát.

Kattints a nagyobb méretű galériáért a képre!

Miből lett a cserebogár?
Szakmai sikerei érdekében profi módon használja a médiát, a magánéletétől pedig hatékonyan hallgat. Hosszú ideje tartó kapcsolatát, amelyből 2008-ban megszületett fia, Rocket is, tavaly októberben pecsételte meg házassággal: felesége, Helen Lasichanh modell és designer. Igen keveset tudunk azonban a származásáról. 1973. április 5-én született Virginia államban Carolyn és Pharaoh Williams fiaként. A benini származású családban a három fiúból ő a legidősebb. Édesanyja tanárnőként dolgozott. 1992-ben gimnáziumi barátjával, Chad Hugo-val alapították meg producer vállalkozásukat, a The Neptunes-t. Első elismerésüket öt év múlva érték el az amerikai rapper, Mase Harlem World albumának sikerével. A zenei világban ez elegendő referenciát szolgáltatott számukra – ezután olyan nevekkel dolgoztak együtt, mint Beyoncé, Britney Spears, Madonna, Jay-Z vagy Justin Timberlake. A producerség mellett Chad Hugo-val és Shay Haley-vel megalakították a N.E.R.D. zenekart. Szép lassan engedett teret előadói mivoltának is: miért is elégedett volna meg azzal, hogy a sztárok árnyékában, a háttérben ügyködik. Producerként az igazi áttörést 2004-ben Breatney Spears I am a Slave for You slágere hozta meg számára, és innen már nem volt megállás előadóként sem. A folytatást pedig már ismerjük…

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Sztárok

Stop Abúzus: sztárokkal indított kampányt kiadónk az online zaklatás ellen #stopabuzus

Stop Abúzus: sztárokkal indított kampányt kiadónk az online zaklatás ellen