Károly herceg divatkollekciójának küldetéstudata lesz

2019. november 19.
Bár számos alkalommal szerepelt már a legjobban öltözött férfiak listáján, a divattervezést családja más tagjaira, például menyére, Meghan Markle-re hagyta Károly wales-i herceg. Egészen eddig.

A herceg a Net-A-Porter.com luxusmárkákat fogalmazó online áruházzal fogott össze, és közösen egy férfi és női kapszulakollekciót alkottak. A Modern Artisan fantázianévre hallgató kollekció 2020 nyarán lesz elérhető az online áruházban és testvéroldalain, a TheOutnet.com-on és a Yoox.com-on. A bevételt természetesen – Meghan Markle-hez hasonlóan – jótékony célra fordítják Károly herceg alapítványán keresztül.

A divatkollekció ötlete Federico Marchetti, a Yoox-Net-a-Porter-Group vezérigazgatójának a fejében született meg, miután Károly herceg és Kamilla hercegné tavaly ellátogatott a cég nyugat-londoni székhelyére. A Net-a-Porter irodájában ötvöződnek a divatvilág látványos elemei a high-tech elemekkel és digitális tudással, ez pedig teljesen lenyűgözte a hercegi párt. Levelezésbe kezdtek Marchettivel, aki egy hónapból három hetet Milánóban, egy hetet pedig Londonban tölt. Ez a kétlakiság áll az egész projekt középpontjában is. A kollekciót egy tehetséges és fiatal olasz csapat tervezi és brit kisiparosok készítik el a skóciai Ayrshire-ben.


Nagy-Britannia luxusmanufaktúra szektora évtizedeken át csökkent, ezzel párhuzamos eltűntek az előállításhoz szükséges kézműves kisiparosok is. A felsőkategóriás brit tervezők, mint például Christopher Kane és Jonathan Saunders ruháit kénytelen volt Olaszországban és újabban Kínában varratni. Károly herceg Modern Artisan kollekciója a nevét is onnan kapta, hogy szeretnék erre az anomáliára felhívni a figyelmet, és elindítani a változást. Ezért hat tehetséges, a Politecnico di Milanó-n frissen végzett fiatal olasz divattervező kreációit hat brit kisiparos készíti el.

Első lépésként azonban meg kellett találni azokat a mestereket, akik alkalmasak erre. Ezért adtak fel olyan nyílt hirdetést is, melyben a szakembereket Skóciába hívják, ahol négy hónapig képezhetik magukat. Mivel a divattervező iskolákban nem mindig tanítanak varrni, a brit iparosoknak a kifinomult és a hétköznapi technikákat is meg kellett tanulniuk. Károly herceg létrehozott egy központot Dumfries House nevű birtokán, ahol elsajátíthatták a szükséges készségeket a szakemberek. A Dumfries House a központja a herceg 30 éves alapítványának is, melynek egyik legfrissebb célja többek között az is, hogy a fiatalokkal megismertessenek mára kihalófélben lévő hagyományos iparosmunkákat, például a kertészkedést, asztalosságot, földművelést, kőfaragást és textilipari munkákat. De a kollekción dolgozó hat leendő iparosnak a legújabb digitális technológiákat is bemutatták. Mind a hat Milánóban és hat Skóciában tanuló diák megkapta a szükséges képzést ahhoz, hogy sikeres, modern luxuskollekciót alkossanak.

A tervek folyamatosan jöttek-mentek a két ország csapatai között, de maga Károly herceg is aktívan részt vett a tervezésben. A kész kollekció 2020 közepén debütál. Egyelőre csak találgatások vannak arról, milyen darabok lesznek a ruhák között. Valószínűleg nagy hatással lesz a kollekcióra a milánói minimalizmus, számíthatunk öltönyökre, blézerekre hagyományos brit anyagokból, mint például a gyapjú, tweed és kasmír, illetve nagy hangsúly lesz a fenntartható és etikus alapanyagokon. És biztosan megjelenik a wales-i herceg kedvenc kockája is.

Fotó: Getty Images