Hétköznapi hősökre cserélné a topmodelleket egy illusztrátor

2015. február 10.
Szupermodellek helyett tudósokkal, feministákkal, írókkal és jótékonysági nagykövetekkel hirdetné a divatházak kampányait Elisa Rodríguez-Vila illusztártor, aki terveit fotómontázsokon keresztül mutatta be a nagyvilágnak.

Az amerikai Elisa a Céline legutóbbi, tavaszi-nyári reklámkampányából merítette az ötletet ahhoz,  hogy –  a 80 éves Joan Didion írónő után szabadon – hétköznapi hősökkel, inspiráló és bátor nőkkel hirdessék új kollekcióikat a divatházak.

„Az élet igazi hősei nem a topmodellek, hanem azok az emberek, akiket nem láthatunk minden nap luxuskampányokban! Modellként szerepeltetni ezeket a nőket igazi főnyeremény lenne, nem bukás.” – fűzte hozzá a divatillusztáror, aki a transznemű, a látássérült és az idősebb korosztály hölgyeit ugyanolyan mértékben ábrázolta a tervein.

A 81 éves Ruth Bader Ginsburg bírónőt a Chanel plakátjain tudná elképzelni Elisa, míg Laverne Cox transznemű színésznőt a Versace arcává tette.

A 17 éves Nobel-békedíjas Malala Yousafzai-t a Louis Vuitton reklámokban látná szívesen az illusztátor, míg a ’70-es évek egyik nagy feministáját Gloria Steinem-et a Chloé kampányokban szerepeltetné.