Tedd jobbá az online médiát!

2016. február 17.
Nem a mennyiség, a minőség számít! Az Ydea.blog.hu alapítói, Dobos Emese és Sziget Ágnes ezt a célt tűzték ki maguk elé, amikor megalapították a főként divattal és karrier témákkal foglalkozó site-ot. Az ötlet megszületéséről és az álmaikról meséltek nekünk.

Világkép nyitott szemmel az Y generáció nőtagjainak virtuális tollából. Így fogalmazzák meg a blog mottóját. Az Ydea minden olyan témával foglalkozik, amely egy fiatal nőt érdekelhet. Csak egy kicsit másként. Az oldal egyik alapítója, Dobos Emese alig 24 éves, textilrajzoló- és modelltervező asszisztens, majd ruhaipari technikus végzettség megszerzése után a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészkarán diplomázott művészettörténetből. Jelenleg is tanul, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kommunikáció mesterszakán. Az írás mindig közel állt hozzá: jelentek meg cikkei a Street Fashion Budapest oldalán, a kulter.hu-n, a Magyar Luxusalmanach-ban, a The Budapest Fashion Journalban, valamint a marieclaire.hu oldalán. A blog másik motorja, másik alapítója Sziget Ágnes (27), alapdiplomát a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának PR és sajtószóvivő szakirányán szerzett, majd kommunikációtervezés mesterképzésen végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán. A tanulás mellett dolgozott a civil szférában, egy kereskedelmi tévé online osztályán, szabadidejében pedig divatblogot vezetett. 2010 óta hazánk egyik piacvezető multinacionális cégének munkatársa, ahol a HR és a kommunikáció határterületével, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozik.

Különböző területről érkeztetek. Hol ismertétek meg egymást?

Emese: Három-négy éve egy bloggereknek szóló divatrendezvényen ismerkedtünk meg, akkor véletlenül egy asztalhoz kerültünk. Bár én Ági blogját akkor már ismertem.

Honnan jött a közös blog ötlete?

Emese: Évek óta mondogatták nekem ismerőeim, hogy miért nem csinálok egy saját blogot. Egyedül nem akartam belevágni. Nem gondoltam, hogy az én érdeklődési köröm lekötne egy olvasóbázist is. Régóta érleltem a fejemben a gondolatot, és láttam, hogy Ági fejében is megfordult már a saját blog ötlete. Arra jutottunk, hogy fogjunk össze, és csináljunk valamit együtt.

Ági, te akkor már blogoltál.

Ági: Igen. Egy klasszikus divatblogot vezettem Style and Me néven. Az igazság az, hogy nekem sosem ment, hogy csak pár sort írjak néhány outfit képhez… Körülbelül egy héttel azelőtt döntöttem el, hogy befejezem a blogot, és inkább az írásra koncentrálok, amikor Emese megkeresett az ötlettel.

Civilben mivel foglalkozol? Mit jelent az pontosan, hogy munkáltatói márkaépítés?

Ági: A feladatom, hogy a cég, ahol dolgozom, minél vonzóbb legyen a munkaerőpiacon a fiatalok körében. A munkám nagyon sokat segít abban, hogy inspirálódjak: rengeteg dologgal találkozom karrier és kommunikáció témakörben.

Emese, te is dolgozol a blog és az egyetem mellett?

Emese: Igen. A BME egyetemi lapjánál dolgozom, és különféle kommunikációs projektekben veszek részt – népszerűsítem Fejes Kriszta táskakollekcióját, az Eosine márkát és egy most induló kezdeményezést, a Mens Designer Store-t is.

Milyen blogot álmodtatok meg?

Ági: Abban biztosak voltunk, hogy nem szeretnénk átlagos site-ot. Hiszünk benne, hogy divat és karrier témában is lehet minőségi írásokat publikálni. Hisszük azt is, hogy van arra igény a fiatal nők körében is, hogy minőségi tartalmat olvassanak. Ezt próbáljuk megadni a blogon.

Emese: Magunkból is indultunk ki. Amikor különböző témákról beszélgettünk, rájöttünk, hogy attól még, mert fiatalok és nők vagyunk, rengeteg dolog érdekel minket. Engem például érdekel a divat mellett a biotechnológia, de olvasok gazdasági és környezettudatosságról szóló cikkeket is. Nem gondolom, hogy a nőket csak az érdekli, hogy adott szezonban milyen színűre lakkozzák a körmeiket. Rájöttünk, hogy ami minket érdekel, az itthon és tulajdonképpen külföldön is egy piaci rés. A vágyunk az volt, hogy minden kompromisszum nélkül írhassunk olyan témákról, amelyek foglalkoztatnak minket. Bíztunk benne, hogy megtaláljuk azt a réteget, aki többre hivatott annál, hogy habkönnyű témákkal szórakoztassa magát.

Hogyan fogtatok hozzá?

Emese: Mindkettőnknek volt már online tapasztalata…

Ági: Inkább a tartalmi előkészítés vett hosszabb időt igénybe. Az elején nagyon konkrétan átgondoltunk, hogy mi a célunk, mit szeretnénk elérni, milyen lehetőségeket látunk a blogban. Én hiszek abban, hogy ha mi nem vesszük komolyan magunkat, akkor más sem fog minket komolyan venni. Átgondoltuk milyen rovatokban látunk lehetőséget, mik azok a témák, amelyekben kompetensek vagyunk. A témákat igyekszünk kellő szakmaisággal, de könnyed stílusban közzétenni. Régi vágyam, hogy a karrier témákat közelebb hozzam az olvasókhoz. Magyarországon még van hova fejlődnünk: fontos lenne, hogy mindenki felelősséget érezzen a saját karrierútja iránt, és ne csak sodródjon.

Milyenek voltak az első visszajelzések?

Emese: Elképesztően sok visszajelzést, kommentet kaptunk, ami nagyjából mind pozitív volt. Jó látni, hogy a cikkeink megmozgatják az olvasókat. A cél az volt, hogy a 20 és 40 év közötti nőknek szóljunk, de kiderült, hogy sok férfi és az idősebb korosztály is szívesen olvas minket.

Sosincs köztetek ellentét?

Ági: Eddig még nem volt, pedig egyikünk sem könnyű személyiség. De talán nem is lesz, mivel mindketten komolyan vesszük és tudatosan állunk a feladatainkhoz. Az elején megegyeztünk bizonyos alapelvekben, amelyekhez tartjuk magunkat. Ez sokat segít abban, hogy tartalmi kérdésekben ne legyen nézeteltérés közöttünk.

Emese: A kapcsolatunk gyakorlatilag olyan, mint egy „szakmai” párkapcsolat… Nagy gond nem lehet, ha ugyanazok az értékeitek és ugyanazok a dolgok fontosak számotokra.

Jut időtök magánéletre?

Emese: Abszolút, például a kedvesem lektorál minket.

Ági: Én jelenleg egyedül vagyok.

Milyen célokat tűztetek ki magatok elé?

Ági: Nem fogalmaztuk meg, hol szeretnénk tartani öt év múlva. Inkább rövidtávú terveink vannak, amelyeket agilisan kezelünk.

Emese: Amit az indulás előtt elképzeltünk, azt pár héten belül túlszárnyaltuk. Ezért is kell most új célokat kitűznünk magunk elé. Nagyon hamar elértünk azt a szintet, amire csak jóval később számítottunk. Most az a legfontosabb, hogy ne hagyjuk kicsúszni az irányítást a kezünk közül. Nagyon átgondoljuk, hogy milyen tartalmakat adunk közre, és tartjuk magunkat az elején lefektetett elveinkhez. Hogy a tartalom minőségi maradjon…

Még több izgalmas cikkért kattintsatok az Ydea.blog.hu-ra!

Fotó: Nagy Péter